Menovinkit: Virsisovituksia ja kuoromusiikkia veteraanipäivänä

Oulun seurakunnissa järjestetään keskiviikkona 27.4. kansalliseen veteraanipäivään liittyviä tilaisuuksia.

Menovinkit 21.4.2016

Menovinkit: Virsisovituksia ja kuoromusiikkia veteraanipäivänä

Oulun tuomiokirkon kamarikuoro ja solistit konsertoivat veteraanipäivän iltana kello 20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Konsertissa kuullaan monipuolista kuoromusiikkia: uusia virsisovituksia sekakuorolle ja uruille, tuttua suomalaista kuoromusiikkia sekä yksinlaulu- ja urkusooloja.

Yksinlauluja konsertissa tulkitsevat sopraano Henna-Mari Sivula sekä illan urkurina toimiva Miikka Lehtoaho. Musiikin johdosta vastaa Lauri-Kalle Kallunki. Konserttiin on vapaa pääsy.

Yli-Iin kirkossa (Kirkkokuja 4) järjestetään veteraanipäivän aamuna hartaus kello 10. Hartauden toimittaa Pentti Kortesluoma ja kanttorina toimii Leo Rahko. Tilaisuuden jälkeen kokoonnutaan kunnianosoitukseen sankarihaudoille.

Veteraanipäivän iltana kokoonnutaan lähetystyön merkeissä laulutilaisuuteen kello 19 Ylikiimingin seurakuntatalossa (Harjutie 5).

Lisätietoja kamarikuoron konsertista antaa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanttori Lauri-Kalle Kallunki, p. 040 845 7309, lauri-kalle.kallunki@evl.fi

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 25.4.–1.5.2016

Raamattuluentosarja keskiviikkona 27.4. kello 18–20 Kellon seurakuntakodissa (Kylätie 8). Vihapuhetta vai rakkautta? Uskontoon liittyvä vihapuhe on ollut vahvasti esillä viime aikojen uutisvirrassa. Uskonto on liittynyt vihapuheeseen kaksijakoisesti: toisaalta uskonto on usein vihapuheen kohde ja taas toisaalta uskonto on vihapuhujan motiivi. Haukiputaan seurakunnan kirkkoherra Jaakko Tuisku käsittelee raamattuluentosarjan aiheessaan vihapuhetta ja mustamaalausta teologian kysymyksenä. Kevään luentosarjan aiheena ovat erilaiset näkökulmat muukalaisuuteen.

Lattiakuvailta keskiviikkona 27.4. kello 18–19.30 Maikkulan kappelissa (Kangaskontiontie 9). Lapsille ja aikuisille oma kertomus, jonka jälkeen on tarjolla yhteinen iltapala. Lattiakuvaillan aiheena on Rakkauden kaksoiskäsky.

Urkukonsertti torstaina 28.4. kello 19 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Urkutaiteilija Tomi Satomaan ohjelmistossa on muun muassa O. Merikannon, J.S. Bachin ja M. Regerin musiikkia. Konserttiin on vapaa pääsy.

”Kun valas hotkaisi Joonan…” -urkukertomus perjantaina 29.4. kello 10 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Kaija Pispan sanoittama ja Veli Kujalan säveltämä urkukertomus. Urkurina on Tomi Satomaa ja tekstin lukijoina toimivat Karjasillan seurakunnan musiikkitiimiläiset. Urkukertomuksen kesto on noin 35–40 minuuttia. Kertomuksen jälkeen on mahdollisuus tutustua urkuihin Karjasillan kanttoreiden johdolla. Lisäksi seurakuntasaleissa on tarjolla mehua, kahvia ja munkkia Yhteisvastuun hyväksi hintaan 1,5 euroa/henkilö.

Seniorien laulupiiri perjantaina 29.4. kello 10–11 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Tervetuloa nauttimaan yhteislaulun riemusta! Kaikille avoimessa laulupiirissä lauletaan yhteislauluja erilaisista laulukirjoista, muun muassa virsiä ja vanhoja hengellisiä lauluja.

Koko perheen vapputapahtuma lauantaina 30.4. kello 13–16 Oulunsalon seurakunnan Toimitalossa (Vattukuja 2). Tapahtumaan on vapaa pääsy, mutta 2 euron lippupaketilla voi osallistua askarteluun, onnenpyörään, kasvomaalaukseen ja karkkiarvontaan. Pellet Nelli ja Niilo viihdyttävät väkeä koko tapahtuman ajan. Yläsalin kanttiinissa on myytävänä kahvia, mehua ja muita vappuherkkuja, pihagrillissä paistuvat edulliset makkarat. Myytävänä on myös foliopalloja 4 €/kpl. Tuotto Yhteisvastuun hyväksi.

Opiskelijoiden ja nuorten aikuisten vappujuhla lauantaina 30.4. kello 19.30 Raatin nuorisotalossa (Raatintie 7). Luvassa on perinteisen vappujuhlan rentoa tunnelmaa, munkkeja ja simaa. Illan musikaalisesta performanssista vastaa Poika & Maria -duo. Vappujuhlaan on vapaa pääsy.

Sanan ja rukouksen ilta sunnuntaina 1.5. kello 18 Jäälin kappelissa (Rivitie 9). Illan ohjelmassa rukousta, musiikkia ja puheenvuoroja. Rukoussunnuntain tekstit puhuvat siitä, mitä rukoileminen on ja mitä lupauksia siihen sisältyy. Teksteissä kerrotaan myös Kristuksesta suurena esirukoilijana ja rukoilemisen opettajana. Mukana illassa ovat Seija Helomaa ja Jarkko Metsänheimo.

Koko perheen vappu sunnuntaina 1.5. kello 11–14.30 Raatin nuorisotalossa (Raatintie 7). Päivän ohjelmassa on pientä maksua vastaan arvontaa, ongintaa, onnenpyörä ja pelipisteitä. Myynnissä on edullisia vappupalloja ja kahvion antimia. Puolen tunnin välein nähdään nukketeatteriesityksiä kello 11 alkaen, ja lisäksi on mahdollisuus tutustua poliisiautoon ja paloautoon. Oulun laskuvarjokerhon hyppynäytös nähdään kello 11.15, ja taikuri Elias Kvist esiintyy kello 11.30, 12.30 sekä 13.30. Tapahtuman tuotto käytetään seurakuntien kerhonohjaajien, partion ja Missionuorten toimintaan.

Vappukeidas sunnuntaina 1.5. kello 11.30–14 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17). Vappulounas ja myyjäiset Oulun seurakuntien lähetystyön hyväksi. Lohi- tai kasviskeitto, voileipä ja ruokajuoma 7 €, alle kouluikäisten annos 3 €. Myynnissä on myös itse tehtyjä munkkeja ja simaa sekä käsitöitä, kukantaimia ja arpoja. Maksu tapahtuu käteisellä.

2016-04-21 10:33:15.0