Taustatarinaklubin virtuaalikeikalla 21.3. laulaja-lauluntekijä Siiri Kangas

Taustatarinaklubin livestream-keikalla nähdään sunnuntaina 21.3. kello 16 muusikko Siiri Kangas. Konserttia voi seurata osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi. Konsertti on maksuton.

Siiri Kangas

Kuva: Henri Valkeinen

Siiri Kangas on Jyväskylästä kotoisin oleva laulaja, lauluntekijä, muusikko ja pedagogi. Artistin oma tuotanto on vahvoihin tarinoihin pohjautuvaa akustista modernia folkpoppia. Kappaleista suuri osa on sävelletty yhteistyössä eri biisintekijöiden kanssa, suurena inspiraationa sävellyksissä ovat valmiit tekstit. Elina Salmisen runot ovat toimineet monen kappaleen alkulähteenä.

Viimeisen 10 vuoden aikana Kangas on tehnyt uraa solistina ja kiertänyt eri kokoonpanojen kanssa ympäri Suomea. Hän on esiintynyt yksityistilaisuuksissa niin solistina kuin myös artistien taustalla julkisissa konserteissa muun muassa Hartwall Areenalla ja Pori Jazz -festivaaleilla. Siiri Kangas on laulanut viimeiset 5 vuotta Higher Ground Vocals -kuoron riveissä ja ollut mukana televisioproduktioissa, esimerkiksi SuomiLOVE:ssa.

Viidettä toimintavuottaan aloittava Taustatarinaklubi tunnetaan lämminhenkisenä musiikintekijöiden ja kuulijoiden kohtaamispaikkana, jossa on vuosien aikana tavattu tuoreita paikallisia kykyjä sekä Suomen eturivin artisteja. Vanhassa pappilassa toimiva klubi on osa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan toimintaa ja sitä vetää laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala iloitsee siitä, että myös korona-aikana voidaan tarjota monipuolista musiikkia ja kiinnostavia tarinoita upeiden artistien kanssa. ”Striimatulla keikalla eivät vastaan tule myöskään Vanhan pappilan seinät. Kaikki mahtuvat mukaan.”

2021-03-16 10:26:15.0