Historia tutuksi Varpusen vanhan ajan talvipolulla

Vanhan ajan talvipolku Ritaharjun seurakuntakoti Varpusen pihamaalla (Riistatie 1) vie aikamatkalle menneisiin vuosiin. Polun on suunnitellut ja toteuttanut lastenohjaajaopiskelija Johanna Louhela osana harjoitteluaan.

Kuvassa vanha saha ja viikate.

Varpusen vanhan ajan talvipolulla voi kurkata seurakuntakodin ikkunoista sisään ja tutustua entisajan elämäntyyliin.

”Talvipolulla ja siihen liittyvässä näyttelyssä pääsee tutustumaan entisajan elämäntyyliin, vanhoihin esineisiin, sekä perinteisiin laululeikkeihin ja loruihin”, Louhela kuvailee.

Yhteenkuuluvuuden tunnetta ja Yhteisvastuukeräystä

”Talvipolun avulla edistetään lapsiperheiden, koululaisten ja ikäihmisten yhteenkuuluvuuden tunnetta sekä yhdessä tekemisen iloa tutustuttamalla heidät suomalaisiin kansanperinteisiin ja historiaan”, Louhela jatkaa.

Talvipolulla voi osallistua tämän vuoden Yhteisvastuukeräykseen, joka kerää varoja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ikäihmisten auttamiseksi Suomessa ja maailmalla.

Varpusen vanhan ajan talvipolku ja näyttely ovat avoinna 6.–16.3. välisenä aikana. Polku on suunniteltu omatoimiseen kulkemiseen, koronarajoitukset huomioiden.

(Julkaistu 5.3.2021. Kuva: Virpi Mäkitalo)

Fri Mar 05 13:33:20 EET 2021