Helposti naimisiin Oulun tuomiokirkossa 26.3.2021

Oulun tuomiokirkossa pääsee helposti naimisiin vihkihetkessä perjantaina 26.3.2021 klo 14–18.

Vihkipari Oulun tuomiokirkon alttarilla papin edessä, takana näkyy kirkkosalia urkujen suuntaan.

Kuva: Sanna Krook.

Koronatilanteen takia vihkiaika on varattava etukäteen viimeistään torstaina 25.3. Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastosta soittamalla puh. 044 316 1400. Aikoja on tarjolla puolen tunnin välein. Kirkkoherranvirasto on avoinna ma klo 9–16, ti–pe klo 9–14.

“Vihkihetket ovat olleet tasaisen suosittuja, ja vihittäviä pareja on yleensä ollut noin kymmenen”, kertoo kappalainen Ari-Pekka Metso Oulun tuomiokirkkoseurakunnasta.

Vihkihetkeen tarvitaan mukaan esteettömyystodistus, joka tulee hankkia viimeistään seitsemän arkipäivää ennen vihkimistä osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta tai soittamalla Oulun aluekeskusrekisteriin puh. 08 316 1310 (ma–pe klo 9–16). Jos kumpikaan vihittävistä ei ole Oulun ev.lut. seurakuntien jäsen, todistus haetaan jommankumman kotiseurakunnasta.

Vihkipari voi kutsua tilaisuuteen läheisiään todistamaan vihkihetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyvät myös seurakunnan puolesta. Tilaisuus toteutetaan 26.3. voimassa olevien koronasuositusten mukaisesti.

”Vihkihetkessä otetaan huomioon voimassa olevat koronarajoitukset. Tällä hetkellä paikalla saa olla korkeintaan kymmenen henkilöä. Rajoitusten mahdollista muuttumista kuitenkin seurataan tarkasti tulevina viikkoina”, Metso kertoo.

Seuraava vihkihetki järjestetään Oulun tuomiokirkossa perjantaina 21.5. Myös syksyllä on tulossa vihkihetkiä.

Thu Feb 25 08:18:38 EET 2021