Hautausmaiden kesätyöpaikkojen haku on käynnissä

Oulun ev.lut. seurakunnat tarjoavat kesällä 2021 noin 130 kesätyöpaikkaa, jotka sijoittuvat seurakuntien hautausmaille.

Hautakiviä, kottikärryt, ja ihmisiä haravoimassa

Viherrakentamiseen ja hautausmaiden kunnossapitotöihin toivotaan työhakemuksia 17 vuotta täyttäneiltä ulkotöissä ja vaihtelevissa sääolosuhteissa viihtyviltä henkilöiltä.

Samalla haetaan myös 2–4 kausipuutarhuria vastaamaan hautausmaiden kunnossapidon kesänajan ammattitehtävistä.

Perustyötehtäviin kuuluvat hautausmaiden kesäaikaiset hoitotyöt kuten haravointi, nurmikon leikkuu, käytävien kunnostaminen sekä kukkien istuttaminen ja hoito. Työt kestävät noin kuukaudesta viiteen ja puoleen kuukauteen ensisijaisesti touko-syyskuun välisenä aikana.

”Hautausmaiden yleishoito sekä hautojen hoito tullaan järjestämään koronatilanteesta huolimatta kuten edelliskesänäkin. Saatuja kokemuksia pystytään hyödyntämään nyt helpommin. Työvuoroja tullaan tarvittaessa porrastamaan huomioiden mm. työturvallisuus vallitsevissa olosuhteissa”, kertoo hautaustoimen päällikkö Tuomo Vuontisjärvi.

Hakuaika päättyy maanantaina 22.2.2021 kello 15. Lisätietoja ja sähköinen hakulomake löytyvät Oulun ev.lut. seurakuntien kotisivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/rekry.

Oulun seurakuntayhtymä vastaa Oulun, Oulujoen, Oulunsalon, Haukiputaan, Kiimingin, Ylikiimingin ja Yli-Iin hautausmaiden ylläpidosta. Hautausmaita on 13, yhteispinta-ala noin 53 ha. Hoitohautoja noin 7500.

2021-02-11 08:19:00.0