Verkkotapahtuma vie äijien iltaan tai vauvojen loruhetkeen

Koronarajoitusten vuoksi virtuaalitapahtumien määrä on kasvanut Oulun seurakunnissa. Suurin osa seurakuntien verkkotapahtumista toteutetaan Microsoftin Teams-palvelun kautta.

Kuvituskuva, henkilö ja kannettava tietokone, jossa videoyhteys erinäköisiin ihmisiin.

Verkkotapahtumien määrä on lisääntynyt Oulun seurakunnissa koronarajoitusten myötä

Oulujoen seurakunta järjestää Teams-palvelun kautta Äijien kesken -iltoja, joissa pohditaan kevään aikana esimerkiksi, miten käyttää aikaansa viisaasti arjen vaatimuksien keskellä ja mihin seurakunnan jäsenyyttä tarvitaan uskon asioissa. Joka kerralla on oma teema ja aiheen alustaja, jonka jälkeen aiheesta keskustellaan. Joka toinen keskiviikko kello 18 alkavia miesten iltoja vetää Oulujoen kirkkoherra Ilkka Mäkinen.

“Keskusteluun saa osallistua omalla tavallaan, ajatuksia voi esittää myös chatin kautta. Usein keskustelu sivuaa osanottajien elämän asioita, mikä on minusta vain hyvä asia”, kuvailee Mäkinen.

Vaikka kokemusta verkkokokoontumisista on vasta yhden tapaamisen verran, näkee Mäkinen niissä monia hyviä puolia. “Verkkotapahtuma on helppo tapa tutustua seurakunnan toimintaan kotoa käsin. Kamera saa olla kiinni, voi vain kuunnella. Nämä ohjelmat on tehty käyttäjäystävällisiksi, joten niitä on helppo käyttää”.

Mäkinen toivoo, että tapahtumia voidaan järjestää pian normaaliin tapaan mutta kokee verkkotapahtumien olevan hyvä lisä seurakuntien toimintaan jatkossakin. “Ne palvelevat heitä, jotka eivät terveydentilansa takia pääse paikan päälle tai muualle muuttaneita, jotka kaipaavat yhteyttä vanhoihin tuttuihin”.

Seuraavan kerran 17.2. järjestettävään Äijien kesken -iltaan voi osallistua linkin kautta, jonka saa lähettämällä sähköpostia Ilkka Mäkiselle (ilkka.makinen@evl.fi).

Miesten iltojen lisäksi seurakuntien verkkotapahtumista löytyy muun muassa vauva- ja taaperoperheille lyhyitä laulu- ja loruhetkiä ja yhden vanhemman perheille suunnattua Olohuone-toimintaa. Teams-tapahtumat löytyvät sivulta www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat hakusanalla teams.

(Uutinen julkaistu 10.2.2021)

2021-02-10 09:26:07.0