Oulun seurakunnissa alkavat suositut kuvauskävelyt

Maailmalla suosittuja kuvauskävelyjä järjestetään tänä keväänä myös Oulun seurakunnissa.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnan risti kuvattuna pakkaspäivänä ikkunan läpi.Ikkunassa on kuurankukkia. Kuva: S...

Kuvauskävelyihin voi osallistua myös vaikka kotoa käsin ikkunoista avautuvien maisemien kautta.

Kuvauskävelyn ideana on lähteä ulos ja ottaa kännykällä tai kameralla kuvia etukäteen kerrottavaan teemaan liittyen. Valokuvat lähetetään kaikille avoimeen "virtuaaliseen ilmoitustauluun".

Kuvauskävelyillä halutaan tuoda näkyväksi arjen pieniä ja suuria asioita. ”Haluamme herätellä huomaamaan lähellä olevaa hyvää. Kuvauskävely on samaan aikaan sekä yhteisöllinen että yksilöllinen kokemus”, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala kuvailee.

Ensimmäinen kuvauskävely on sunnuntaina 31.1. kello 12–21 ja se järjestetään voimassa olevien koronarajoitusten mukaisesti. Kuvauskävelyn teema julkaistaan virtuaalisella ilmoitustaululla samana päivänä klo 12. Osallistua voi myös, vaikka ei pääsisi ulos. ”Jos et pysty poistumaan kotoa, niin voit osallistua esimerkiksi ikkunoista avautuvien maisemien kautta”, Kuoppala kertoo.

Muut kevään 2021 kuvauskävelyajankohdat ovat 12.2., 3.3. ja 24.4. Lisätietoa ja linkki virtuaaliseen ilmoitustauluun (Padlet-sivulle) löytyy tapahtumakalenterista oulunseurakunnat.fi/tapahtumat, hakusanalla ”kuvauskävely”. Julkaisemalla kuvat kuvaaja myöntää Oulun seurakunnille oikeuden käyttää niitä viestinnässään.

Kuvauskävely-tapahtumat järjestää ja koordinoi Oulun tuomiokirkkoseurakunta.

Tiedote 27.1.2021

Kuva: Sanna Krook