Käsitöitä joululahjaksi hankkimalla voi auttaa avun tarpeessa olevia

Joululahjaostoksia voi tehdä Oulussa tunnelmallisessa Pop up -käsityökauppa Silimukassa.

Kuva Silimukka-kaupan sisätiloista

Silimukan kauniissa tiloissa Torikadulla kelpaa tehdä jouluostoksia, joiden tuotto ohjataan lähetystyölle.

Kauppa on kaikkien Oulun seitsemän seurakunnan yhteistä toimintaa ja sen tuotto ohjataan lähetystyölle.

Kaupassa myydään oululaisten valmistamia kauniita käsitöitä ja leivonnaisia. “Tuotteita on tehty pitkin vuotta ja niiden valmistuksesta ovat vastanneet suurelta osin seurakuntalaiset”, kiittelee Karjasillan seurakunnan lähetyssihteeri Paula Rosbacka.

Koronatilanne huomioitiin tarkkaan jo suunnitteluvaiheessa järjestelemällä hyllyt ja pöydät siten, että kaupassa on tilaa kierrellä turvavälejä noudattaen. “Palvelemme maskit kasvoilla ja asiakkaille on tarjolla käsidesiä ja maskeja. Jos kauppa vaikuttaa ruuhkautuvan, ohjaamme asiakkaita odottamaan hiukan vuoroaan ulkopuolella”, kertoo Rosbacka.

Joululahjoja etsiville Silimukka on oiva paikka. “Meiltä löytyy villasukkaa joka jalkaan ja isompiakin neuleita. Myynnissä on myös muun muassa koruja, joulukortteja, soijakynttilöitä, jouluisia koristeita, kuten kransseja ja tietenkin kangasmaskeja. Leivonnaisia ja muita tuotteita tulee lisää lähes joka päivä”, Rosbacka huomauttaa.

Silimukka on avoinna 22.12. saakka arkisin kello 10–18 sekä lauantaisin kello 10–15 osoitteessa Torikatu 7. Kaupan tuotot ohjautuvat maailmalle Suomen Lähetysseuran, Suomen Pipliaseuran, Medialähetysjärjestö Sanansaattajien, Kansanlähetyksen, Lähetysyhdistys Kylväjän ja Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen kautta.

Avun tarpeessa olevia voi jouluna auttaa myös esimerkiksi Kirkon Ulkomaanavun Toisenlainen Lahja -kampanjan kautta. Aineettomalla lahjalla voi muistaa läheistä ja samalla auttaa kaikkein köyhimpiä perheitä kehitysmaissa. Avustuskohteisiin lahjoitetaan esimerkiksi koulupukuja ja puuntaimia. Kirkon Ulkomaanapu toimittaa lahjoitukset perille eniten apua tarvitseville. Lisätietoa kampanjasta löytyy sivulta www.toisenlainenlahja.fi

2020-12-07 12:32:00.0