Toivoa ei voi menettää -esitys yhdistää lappilaiskylän elämänmenon ja Siionin laulut

Oulujoen kirkossa on isänpäivän iltana 8.11. kello 18 konsertti Toivoa ei voi menettää. Konsertissa esiintyvät muusikko Miikka Lehtoaho ja pastori Satu Kreivi-Palosaari. Konsertti lähetetään myös virtuaalikirkossa osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi

Miikka Lehtoaho

Marraskuinen konsertti yhdistelee rohkeasti lappilaisen kylän kesäelämää ja virsien ja Siionin laulujen pakahduttavaa taivaskaipuuta. Satu Kreivi-Palosaari on kirjoittanut konsertissa lausuttavat proosarunot kotikylänsä Orajärven elämänmenosta. Miikka Lehtoaho soittaa ja laulaa Siionin lauluja ja virsiä.

Siionin laulut ovat Lehtoahon lapsuuden ja nuoruuden sävelmaailmaa, joissa hän kokee yhtä aikaa synkkyyttä ja lohdutusta sekä voimaa. Kreivi-Palosaari toivoo, että pienten runojen kesäinen tunnelma tuo valoa marraskuuhun.

Pianovirtuoosi Mikka Lehtoaho on konsertoinut ympäri Suomea, viimeksi saksofonisti Jukka Perkon kanssa. Hänet tunnetaan erityisesti luovista improvisaatioistaan.

Tapahtuman järjestää Oulujoen seurakunta. Kirkossa noudatetaan turvavälejä ja suositellaan kasvomaskien käyttöä.

2020-10-28 14:54:57.0