Vanhemmuus, ja sen riittäminen puhuttavat lauantaina 14.11.

Vanhemmuus, ja sen riittäminen ovat aiheina lapsiperheille suunnatussa Sinä riität hyvään vanhemmuuteen -tilaisuudessa, joka järjestetään lauantaina 14.11.2020 kello 10–12.15 Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17).

äiti ja isä leikkivät lapsensa kanssa

Kuva: Sanna Krook

Tilaisuus myös striimataan, ja se on katsottavissa osoitteessa virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kun vanhempi voi hyvin, lapsi voi hyvin. Vanhemman yksinäisyys, stressi ja sosiaalisen tuen puute ovat riskitekijöitä lapsen myönteiselle kehitykselle. Tuen tarpeellisuudesta huolimatta monien vanhempien kokemus on, että he saavat liian vähän sosiaalista tukea ja huonosti apua vanhemmuuteen liittyviin haasteisiin.

Tilaisuus koostuu paneelikeskustelusta ja lounaasta. Keskustelemassa ovat Eevaleena Isoviita MLL:n Pohjois-Pohjamaan piiristä, Helena Kokko Auta Lasta ry:sta, opettaja Sirpa Tuomivaara Oulun kaupungilta, nuorisotyönohjaaja Pertti Putila Oulujoen seurakunnasta, Pirita Satomaa Oulun alueellisesta vanhempainyhdistyksestä, hyvinvointipäällikkö Arto Willman Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluista sekä hyvinvointilautakunnan pj. Pirjo Sirviö Oulun kaupungilta.

Keskustelua johtavat Hannu Tarvas ja Kati Jurkko. Musiikista vastaavat Suzukikoulu Oktaavian oppilaat.

Lastenhoito on järjestetty tilaisuuden ajaksi.

Koronarajoitukset huomioon ottaen mukaan mahtuu 50 henkilöä. Ilmoittautuminen tilaisuuteen ruokailun vuoksi on 30.10. mennessä Oulun seurakuntien verkkosivuilla www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat.

Tilaisuuden järjestävät Oulun tuomiokirkkoseurakunta ja Oulujoen seurakunta yhdessä MLL:n Pohjois-Pohjanmaan piirin sekä Auta Lapset ry:n Lapsirikas-toiminnan kanssa.

2020-10-27 13:14:00.0