Tunnelmalliset syyshäät vihkihetkessä 11.9.

Oulun tuomiokirkossa voi viettää syyshäitä perjantaina 11.9.2020 kello 15-17 pidettävässä vihkihetkessä.

Vihkipari astelemassa alttarille

Kuva: Sanna Krook

Vihkihetkeen ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, vaan parit vihitään saapumisjärjestyksessä. Mukaan tarvitaan esteettömyystodistus, joka tulee hankkia viimeistään seitsemän arkipäivää ennen vihkimistä osoitteesta  www.oulunseurakunnat.fi/esteidentutkinta  tai asioimalla Oulun aluekeskusrekisterissä (Isokatu 17).  Jos kumpikaan vihittävistä ei ole Oulun ev.-lut. seurakuntien jäsen, todistus haetaan jommankumman kotiseurakunnasta.

Vihkipari voi kutsua tilaisuuteen läheisiään todistamaan vihkihetkeä, mutta tarvittavat kaksi todistajaa löytyvät myös seurakunnan puolesta.

”Vihkihetki järjestetään turvallisesti rajoitusten puitteissa. Koronatilanteen muuttuessa noudatamme viranomaisten ohjeita. Vihkimisen voi tehdä joka tapauksessa, väkimäärä ja turvavälit huomioiden”, sanoo tuomiorovasti Satu Saarinen.

Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa vihkihetkiä on järjestetty jo yli 10 vuoden ajan. Vihkihetket ovat vakiintuneet osaksi tuomiokirkkoseurakunnan toimintaa, sillä pienimuotoiselle ja helpolle tavalle mennä naimisiin on ollut tilausta. Oulun tuomiokirkossa järjestetään tänä vuonna vielä yksi vihkihetki perjantaina 13.11.2020.

Mon Aug 17 08:38:00 EEST 2020