Ruokakasseja vähävaraisille oululaisille -keräys jatkuu

Apua tarvitaan kesällä etenkin lapsiperheissä.

Oulun seurakuntayhtymä aloitti huhtikuun lopulla Ruokakasseja vähävaraisille oululaisille -keräyksen, joka tarjoaa väylän auttaa koronakriisin koettelemia vähävaraisia oululaisia kotitalouksia.

Keräyksellä on tarkoitus auttaa kaikkein vaikeimmassa tilanteessa olevia, kuten esimerkiksi taloudelliseen ahdinkoon joutuneita lapsiperheitä. Tavoitteena on saada kokoon 50 000 euroa ja keräys on voimassa niin kauan, että tavoitesumma saavutetaan. Tällä hetkellä koossa on lähes 20 000 euroa.

”Oulun seurakuntiin tulee tällä hetkellä viestejä avuntarpeesta normaalia enemmän. Etenkin koulujen kesäloman aikaan voi perheissä olla pulaa ruuasta. Perheiden taloudelliseen tilanteeseen vaikuttavat asiat saattavat tulla viiveellä ja taloudellinen ahdinkotilanne saattaa jatkua kesän jälkeenkin”, lapsi- ja perhetyön diakoni Kari Rekilä kuvailee.

Lahjoitukset toimitetaan perille Oulun seurakuntien diakoniatyöntekijöiden kautta.

”Kiitämme kaikkia keräykseen jo osallistuneita. Apua tarvitaan kuitenkin edelleen”, Rekilä toteaa.

Yhden ruokakassin hinta on 20 euroa. Keräykseen voi lahjoittaa haluamansa kokoisen summan.

Keräykseen voi osallistua Oulun seurakuntien verkkosivuilla www.oulunseurakunnat.fi.

Suora linkki keräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-06-24 12:03:11.0