Meänkielinen kesäkirkko 9.6. virtuaalikirkossa

Kuvituskuva, keltainen kukka

Meänkielistä kesäkirkkoa vietetään virtuaalikirkossa (www.virtuaalikirkko.fi) tiistaina 9.6.2020 kello 15. Lähetys tulee Oulujoen pappilasta.

Kesäkirkossa veisataan suvivirsi ja monta muuta kesäistä virttä meänkielellä. Virret on julkaistu meänkielisessä virsikirjassa 2018.

”Tuli tarve tämän raskhaan kevhään jälkheen jotaki sievää suvikirkkoa pittää. Meänkielinen väki on tykäny, ko asioita sanotethaan omala kielelä ja murtheela”, sanoo kappalainen Satu Kreivi-Palosaari.

Meänkielistä toimintaa on ollut Oulun seudulla vuodesta 2013 saakka.

Kesäkirkon toimittaa kappalainen Satu Kreivi-Palosaari ja kanttorina toimii Sanna Leppäniemi. Musiikissa avustavat Pirjo Koivuranta ja Eija Kreivi-Kangas.

2020-05-28 09:29:00.0