Ruokakasseja vähävaraisille oululaisille -keräys

Oulun seurakuntayhtymä haastaa oululaiset auttamaan ja lahjoittamaan vähävaraisille kotitalouksille ruokakassin rahakeräyksen kautta.

Keräyksen tavoitteena on saada kokoon 50 000 euroa eli 2500 ruokakassia. Yhden ruokakassin hinta on 20 euroa. Keräykseen voi lahjoittaa haluamansa summan. Keräys on voimassa, kunnes tavoite on saavutettu.

Koronavirusepidemian aiheuttamat ongelmat näkyvät Oulun ev.lut. seurakuntien diakoniatyössä muun muassa lisääntyneenä ruoka-avun tarpeena. Nyt kerättävä apu on tarkoitettu kaikkein vaikeimmassa tilanteessa oleville, kuten esimerkiksi vähävaraisille lapsiperheille.

”Moni on ottanut yhteyttä ja kysellyt luotettavaa auttamiskanavaa. Nyt se on tässä”, sanoo Oulun seurakuntayhtymän yhtymäjohtaja Pekka Asikainen.

Keräys toteutetaan yhteistyössä Kirkkopalveluiden Kotimaanavun kanssa. Lahjoitukset toimitetaan perille diakoniatyöntekijöiden välityksellä.

Linkki keräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-04-27 11:29:58.0