Afroamerikkalaista gospelia Karjasillan kirkossa 1.2.

Esiintyjinä Jarkka Rissanen, Dave Forestfield & Gospel Rhythm Revue
low_jarkkadave_018_L.jpg

Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) heittäydytään afroamerikkalaisten gospeleiden ja rouheiden sähkökitarasoundien tunnelmaan maanantaina 1.2. kello 18 alkavassa konsertissa.

Konsertissa esiintyvät kitaristi Jarkka Rissanen ja laulaja-lauluntekijä Dave Forestfield uuden nelimiehisen Gospel Rhythm Revue -kokoonpanonsa kanssa.

Konsertissa kuullaan Rissasen ja Forestfieldin uuden Songs Our Mama Taught Us -levyn tuotantoa.

Levyllä kaksikko lähestyy hengellisyyttä sähkökitaravetoisen rock'n'rollin näkökulmasta.

Lisäksi konsertissa kuullaan versioita muutamista muista afroamerikkalaisista gospel-traditionaaleista, joille muusikot antavat rosoista kyytiä sähkökitaroidensa siivittämänä.

"Haluamme tehdä meille tärkeää gospelmusiikkia omalla tyylillämme. Lähtökohtanamme on esittää perinnemateriaalia niin kuin se olisi meidän omaamme, ilman oletuksia siitä miltä gospelin odotetaan kuulostavan”, sanoo Dave Forestfield.

Kuusi sooloalbumia julkaissut Forestfield palkittiin maaliskuussa 2015 Finnish Blues Awards -gaalassa vuoden kappaleesta I Believe The Change Will Come.

Rissanen on levyttänyt kolmen soololevynsä lisäksi kymmeniä albumeja muun muassa Eero Raittisen, Pepe Ahlqvistin, Christian-Charles De Plicquen ja Jaakko Löytyn kokoonpanoissa. Songs Our Mama Taught Us on Rissasen levydebyytti laulusolistina.

Konserttiin on 10 euron ohjelmamaksu. Osa konsertin tuotosta menee Yhteisvastuukeräykselle.

Lisätietoja:

Kuva: Pekka Mäkinen