Menovinkit 25.-31.1.

Tulevalla viikolla on tarjolla konsertteja, laulamista ja muita musiikillisia tapahtumia. Tule mukaan!

esapietila_L.jpg

Kuvassa on saksofonisti Esa Pietilä, joka konsertoi Tuiran kirkossa sunnuntaina 31.1. kello 14. Konsertissa kuullaan Pietilän omien teosten lisäksi virsi- ja Bach-improvisaatioita. Kuva: Patrik Stenström.

Oululaisia laulun harrastajia ja yhteislaulusta pitäviä senioreita kutsutaan tuomiokirkkoseurakunnan uusiin lauluryhmiin:

Uusi laulupiiri kutsuu senioreita nauttimaan yhteislaulun riemusta. Laulupiiri on kaikille avoin ja siellä lauletaan yhteislauluja erilaisista laulukirjoista, muun muassa virsiä ja vanhoja hengellisiä lauluja. Laulupiiri kokoontuu Keskustan seurakuntatalon juhlasalissa (Isokatu 17) joka toinen perjantai kello 10–11, seuraavan kerran perjantaina 29.1.

Senioreiden laulupiirejä järjestetään myös muissa Oulun seurakunnissa, ja ne ovat hyvin suosittuja – yhdessä laulaminen tuo iloa ja yhteenkuuluvuutta. Tiedot näistä löytyvät Oulun seurakuntien tapahtumakalenterista http://www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat.

Uuteen lauluyhtyeeseen toivotaan mukaan pidempään kuoro- tai yksinlaulua harrastaneita työikäisiä laulajia. Yhtyeen tarkoitus on rikastuttaa tuomiokirkkoseurakunnan jumalanpalveluselämää sekä järjestää omia konsertteja. Ohjelmisto koostuu haasteellisista kuoro- ja yhtyelauluista. Mukaan voi pyrkiä koelaulun kautta, yhteystiedot: Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanttori, kuoronjohtaja Henna-Mari Sivula, p. 040 7450 160, henna-mari.sivula@evl.fi

Oulun ev.lut. seurakuntien menovinkit 25.–31.1.2016

AamupuuroAkatemia maanantaina 25.1. kello 9.50–11.30 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Kaikille avoin tilaisuus, maksuton aamupuuro ja -kahvi (vapaaehtoinen maksu). Keskustelun aiheena on Itsetunto ja myönteinen ajattelu. Aiheesta alustamassa Raija Nisula.

Toiko joulupukki jotain epäsopivaa? Löytyykö kotoa ylimääräistä, mutta hyvää ja käyttökelpoista tavaraa? Lahjoita tavaraa Yhteisvastuu-arpajaisiin maanantaina 25.1. kello 9–12 Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2). Tavaraa voi tuoda 8.2. saakka maanantaisin kello 9–12.  Lahjoituksen päälle tieto ”YV-arpajaisiin”. Helmikuussa käynnistyy Yhteisvastuukeräys, jonka tuotolla tuetaan syrjäytymisvaarassa olevia nuoria Suomessa ja Ugandassa.

EU-ruokaa jaossa pienituloisille kiiminkiläisille lapsiperheille ja yksineläville keskiviikkona 27.1. 16–18 Jäälin kappelilla (Rivitie 9, käynti takakautta). Jako alkaa klo 16 ja ruokaa jaetaan niin kauan kuin tavaraa riittää. Jako lopetetaan viimeistään klo 18. Ota mukaasi omia kestokasseja! EU-ruokaa ei luovuteta päihtyneille.

Romanttisen urkumusiikin ilta tuomiokirkon urkuparvella torstaina 28.1. kello 19–20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a) Ismo Hintsalan oppilaiden urkukonsertti tuomiokirkon urkuparvella. Konsertissa kuullaan myöhäisromantiikan urkumusiikista kaksi suurteosta, Lisztin Preludi ja fuuga sävelistä B-A-C-H ja Duruflen Suite op 5. Konsertti päättyy virtuoosiseen Toccataan, joka pitää - ei pelkästään kuulla - vaan myös nähdä. Yleisön toivotaan tulevan tuomiokirkon urkuparvelle kuuntelemaan ja katselemaan soittajien työskentelyä.

Majakkailta, Jukka Leppilampi perjantaina 29.1. kello 18–21 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8).  Mukana pitkän linjan karismaattinen gospelmuusikko Jukka Leppilampi. Tarjolla iltapalaa.

Musiikkia talvipäivän siniseen hetkeen, saksofonisti Esa Pietilä sunnuntaina 31.1. kello 14–15 Tuiran kirkossa (Myllytie 5). Tuiran seurakunnan tammikuun sunnuntai-iltapäivien viimeisessä konsertissa esiintyy helsinkiläinen muusikko, saksofonisti Esa Pietilä. Konsertissa kuullaan hänen omia teoksiaan sekä virsi- ja Bach-improvisaatioita. Esa Pietilän moniulotteinen ilmaisu ja omintakeisen persoonallinen tyyli liikkuu monenlaisilla musiikin eri genrealueilla jazzista nykymusiikkiin. Pietilä on saanut useita kansainvälisiä tunnustuksia. Konserttiin on vapaa pääsy. Ohjelma 5 €.

Kynttiläkonsertti sunnuntaina 31.1. kello 15–16 Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6). Aila Knihtilä laulu, Jaana Sariola huilu ja Maija Tynkkynen virginaali ja piano. Kahvitarjoilu, liput 12 €.

2016-01-21 12:05:00.0