Kirkon perheneuvonnan ajanvaraus suljetaan määräajaksi Oulussa

Oulun seurakuntien perheneuvonnan palvelut ovat ruuhkautuneet tammikuun aikana. Uusien asiakkaiden suuri määrä on johtanut siihen, että perheasiain neuvottelukeskus sulkee ajanvarauksen kahdeksi viikoksi.
Perheneuvonnan kyltti

Perheneuvonnan ovi on käynyt tiuhaan Oulussa tammikuun aikana.

Seuraavan kerran ajanvaraus onnistuu 17.2. numerosta 044 3161 557. Puhelinvarauksen aukioloajat ovat ma-pe kello 9-11 ja lisäksi ma-ke kello 12-14.

"Alkuvuoden suuri asiakkaiden määrä on ruuhkauttanut palvelun", kertoo johtava perheneuvoja Ilkka Kurjenmäki.

Ajanvarauksen sulkeminen määräajaksi on Kurjenmäen mukaan ainoa keino hallita tilannetta ja purkaa ruuhka. Jo nyt uusia aikoja voidaan antaa vasta noin kuukauden päähän.

Perheneuvontaan kohdistuu usein painetta vuoden alussa, sillä loma-aikoina ihmissuhteiden ongelmat kärjistyvät. Ajanvarauksen sulkeminen ei kuitenkaan ole jokavuotista, edellisen kerran siihen on turvauduttu kymmenisen vuotta sitten.

Kirkon perheasioiden neuvottelukeskuksissa tarjoama perheneuvonta on asiakkaille ilmaista. Asiakkaaksi voi myös tulla, vaikkei olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Oulun seurakuntien perheneuvonnalla on verkossa myös parisuhteen omahoito-ohjelma LoveteekkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka tarjoaa informaatiota ja apukeinoja parisuhteen toimivuuden vahvistamiseksi.

Vaikeisiin elämäntilanteisiin voi saada apua myös Suomen ev.lut. kirkon keskusteluavun kanavien kautta. Lisätietoja löytyy osoitteesta: www.kirkonkeskusteluapua.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Julkaistu 3.2.2020

2020-02-03 10:12:00.0