Kirkkomusiikkiviikko huipentuu Winterreiseen

Oulun ev.lut seurakuntien Kirkkomusiikkiviikolla on jälleen tarjolla monipuolisesti musiikkia eri puolilla Oulua aikavälillä 1.-8.11.2019. Oulugospelin konsertteja lukuun ottamatta tapahtumiin on vapaa pääsy. Halutessaan voi ostaa maksullisen käsiohjelman konserttipaikalta.
Bassobaritoni Jussi Juola ja pianisti Eun Hye Kang

Bassobaritoni Jussi Juola ja pianisti Eun Hye Kang esiintyvät kirkkomusiikkiviikolla Ylikiimingin kirkossa. Kuvaaja: Get-shot.de.

Kirkkomusiikkiviikko käynnistyy perjantaina 1.11. kello 19 Oulunsalon kirkossa (Uhrikirkonkuja 2) sävelhartaudella ja Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) kello 19 Melodiam-kuoron konsertilla.

Tasokkaiden musiikkitapahtumien sarja jatkuu lauantaina 2.11. pyhäinpäiväaiheisella kuoro- ja orkesterimusiikilla Oulun tuomiokirkossa kello 19. Esiintyjinä ovat Oulun tuomiokirkon kamarikuoro, Oulun tuomiokirkon katedraalikuoro ja Oulunsalo Ensemble johtajanaan Sinikka Ala-Leppilampi. Konsertin johtaa Henna-Mari Sivula

Maanantaina 4.11. kello 19 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6) kuullaan laulumusiikkia ja tiistaina virittäydytään kaksoisviulu- ja pianokonserttoihin Bachin sävelin Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Keskiviikkona 6.11.  Pyhän Tuomaan kirkossa (Mielikintie 3) on vuorossa kuorokavalkadi nuorisokuoroille kello 18.30.

Torstaina 7.11. kello 19 on tarjolla kaksi konserttia. Jouko Mäki-Lohiluoma musisoi Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7) ja Oulun tuomiokirkossa soi kuoromusiikki. Tuomiokirkon kuorokavalkadissa kuullaan Oulun seurakuntien omia kuoroja, mukana ovat Tuiran seurakunnan D'amen, Haukiputaan Kirkon Kamarikuoro, Karjasillan seurakunnan naiskuoro Kaarna, Kiimingin seurakunnan Kaikuos, Oulujoen seurakunnan Valakia sekä Oulun tuomiokirkon katedraalikuoro.

Perjantaina 8.11.  Kirkkomusiikkiviikko päättyy kolmeen konserttiin, jotka kaikki alkavat kello 19. Folk-yhtye Mustarastas musisoi Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 19) ja Ylikiimingin kirkossa kuullaan  Franz Schubertin Winterreise bassobaritoni Jussi Juolan esittämänä. Häntä säestää pianisti Eun Hye Kang. Haukiputaan seurakuntakeskuksessa Eerik Ohtamaa, Elias Niemelä, Olli Kinnunen ja Ismo Hintsala esittävät monipuolisen kattauksen urkumusiikkia kolmen tunnin urkumaratonissa kello 19-22.

Oulugospel kutsuu perheet mukaan

Suomen vanhimpiin gospeltapahtumiin kuuluva Oulugospel on osa Kirkkomusiikkiviikkoa. Festivaalin lippuja voi varata ennakkoon 31.10. saakka.

Oulugospelin viikonlopun 1.-3.11. avaa perjantaina kello 19 Pohjankartanossa (Suvantokatu 1) Oliverin konsertti, johon on kutsuttu tänä vuonna 30 vuotta täyttävät oululaiset.

Viikonloppu jatkuu lauantaina kello 12 Pohjankartanossa NNS:n ja kls.:n konserteilla. Illalla kello 18 Keskustan seurakuntatalolla (Isokatu 17) esiintyvät Juhani Band, Save sekä kello 21 J. Jyrä ja Gospel Covertajat.

Sunnuntaina Keskustan seurakuntatalolle kutsutaan nuoria oululaisia viihtymään kello 13 alkavaan Pekka Laukkarinen Trion perhekonserttiin. Lisätietoa Oulugospelista löytyy festivaalin verkkosivuilta: www.oulunseurakunnat.fi/oulugospel.

Julkaistu 21.10.2019

2019-10-21 13:06:00.0