Piispalta kiitosta Karjasillan seurakunnalle

Piispa Jukka Keskitalo päätti Oulun seurakuntayhtymään kuuluvan Karjasillan seurakunnan piispantarkastuksen sunnuntaina seurakunnalle osoittamiinsa kiitoksiin ja antoi seurakunnalle samalla kehittämistehtäviä.
Messu Karjasillan piispantarkastuksessa

Piispantarkastus huipentui sunnuntaina runsaasti seurakuntalaisia koonneeseen juhlavaan piispanmessuun ja piispan loppulausuntoon Karjasillan kirkossa.

Piispa Keskitalo suoritti Karjasillan seurakunnan piispantarkastuksen perjantaista sunnuntaihin. Perjantaina oli tarkastuksen vierailupäivä, jolloin piispa vieraili Kastellin monitoimitalossa tavaten koululaisia, vieraili Kalevassa ja Caritaksessa sekä puhui Majakkaillassa Kaakkurin Pyhän Andreaan kirkossa. Lauantaina piispa keskusteli seurakunnan tulevaisuuden kysymyksistä työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kanssa. Viikonloppua oli jo edeltänyt seurakunnan hallinnon ja talouden tarkastus sekä työyhteisötyöskentely.

Loppulausunnossaan piispa Keskitalo jakoi tunnustusta Karjasillan seurakunnalle, sen työyhteisölle ja luottamushenkilöille.

-Olen iloinen saadessani tehdä piispan virkakaurani ensimmäisen piispantarkastuksen näin hyvin toimivaan, hyvin hoidettuun ja taitavasti johdettuun seurakuntaan.

Piispan mukaan Karjasillan seurakunnan erityisiä vahvuuksia ovat laadukas perustyö ja hyvä verkostoituminen seurakunnan alueella. Seurakunnan väkimäärä on ollut laskusuunnassa, mutta jäsenmäärä on kyetty Karjasillan seurakunnassa säilyttämään paremmin kuin monessa samankokoisessa ja -tyyppisessä isossa kaupunkiseurakunnassa, totesi piispa loppulausunnossaan.

Piispa antoi seurakunnalle erityisiksi kehittämistehtäviksi suunnata työntekijäresursseja niin, että voimaa seurakuntalaisten ruohonjuuritason kohtaamiseen saadaan nykyistäkin enemmän. Samoin piispa kehotti seurakuntaa luomaan erityisen vapaaehtoistyön mallin, jonka avulla jo nyt melko runsasta vapaaehtoisten vastuunkantajien määrää ja roolia voidaan kasvattaa.

Tuomiokapitulin pappisasessori ja lääninrovasti suorittavat Karjasillan seurakunnassa noin puolen vuoden päästä piispantarkastuksen seurantakäynnin, josta raportoidaan piispalle.

2019-09-23 12:48:00.0