Kokouspostia yhteisen kirkkovaltuuston kokouksesta

Oulun yhteisen kirkkovaltuuston kokous oli tiistaina 10.9.2019

Oulun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston kokous oli tiistaina 10.9. alkaen klo 18.00 (os. Isokatu 17). Yhteisen kirkkovaltuuston kokouksen esityslista ja mahdolliset julkiset liitteet löytyvät verkkosivuiltamme www.oulunseurakunnat.fi/paatoksenteko.

Lisätietoja kustakin käsiteltävästä asiasta voitte kysyä esityslistassa näkyvältä esittelijältä.

Tiedottajana kokouksessa oli viestintäjohtaja Sakari Korpi, p. 040 510 2836, sakari.korpi@evl.fi

Päätökset: yhteinen kirkkovaltuusto 10.9.2019

55 Vapautus luottamustoimesta yhteisessä kirkkovaltuustossa ja jatko yhteisessä kirkkoneuvostossa, Mikko Salmi

Yhteinen kirkkovaltuusto päätti

1.vapauttaa Mikko Salmen luottamustoimesta yhteisessä kirkkovaltuustossa;

2.totesi Jarmo Komulaisen tulevan Mikko Salmen tilalle yhteisen kirkkovaltuuston jäseneksi;  ja

3.päätti, että Mikko Salmi jatkaa yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajana.

56 Heinätorin seurakuntatalo, rakennuksen purkupäätös ja määräraha

Yhteinen kirkkovaltuusto

- teki päätöksen Heinätorin seurakuntatalon ja talousrakennuksen purkamisesta sekä
- myönsi hankkeelle 165.000 euron määrärahan (sis. alv 24 %).​

​57   Ilmoitusasiat

58   Valtuustoaloite

Valtuutetut Eeva-Maria Parkkinen ja Toni Holappa (+ 22 muuta allekirjoittajaa) tekivät valtuustoaloitteen:

Otsikko Uskalla sanoa ei - päihteille. Aloite koskee kaupungin alueella seiskaluokkalaisille tarkoitettua Uskalla sanoa ei -päihteille toimintamallin selvittämistä yhteistyössä Oulun kaupungin, seurakuntayhtymän ja mahdollisten kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Tällainen käytäntö on toiminut Pudasjärven kaupungissa jo vuodesta 2003 ja se on todettu hyväksi käytänteeksi monessakin suhteessa.

2019-09-11 12:35:00.0