Ekumeeninen jumalanpalvelus Oulun yliopiston lukuvuoden avajaisissa

Oulun yliopiston lukuvuoden 60-vuotisjuhlavuosi avataan maanantaina 2. syyskuuta, ja Oulun ev.-lut. seurakunnat ovat mukana juhlallisuuksissa järjestämällä ekumeenisen jumalanpalveluksen yhdessä Oulun ortodoksisen seurakunnan kanssa ennen yliopiston avajaisjuhlaa.
Kuvassa Pyhän Luukkaan Kappeli ulkopuolelta kuvattuna

Pyhän Luukkaan kappelissa on ekumeeninen jumalanpalvelus yliopiston avajaisissa 2. syyskuuta. (Kuva: Sanna Krook)

Ekumeenisessa jumalanpalveluksessa saarnaa Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra Petri Satomaa ja muina toimittajina ovat Ortodoksisen seurakunnan kirkkoherra Marko Patronen sekä Oulun seurakuntayhtymän yliopistopastori Ari Savuoja.

Juhlamusiikista vastaavat Kristian Hebergin johtamana Oulun yliopiston ylioppilaskunnan sekakuoro Cassiopeia sekä ekumeeninen kvartetti, johtaa ortodoksisen kirkon kanttori Juhani Matsi. Uruissa on kirkkomuusikko Taina Voutilainen.

Tekstinlukijoina toimivat Professoriliiton johtokunnan jäsen, prof.  Paula Rossi ja Oulun yliopiston ylioppilaskunta OYY:n edustajiston varapuheenjohtaja, fil. yo Jussi Vaara.

Jumalanpalvelus pidetään yliopiston läheisyydessä Pyhän Luukkaan kappelissa klo 13.30. Jumalanpalveluksen jälkeen tarjotaan päiväpalakirkkokahvit seurakuntasalissa.

Jumalanpalvelukseen ovat kaikki tervetulleita, erityisesti yliopiston opiskelijat ja henkilökunta!

Julkaistu 30.8.2019

Fri Aug 30 13:08:00 EEST 2019