Lähetysterveiset Kaukasiasta

Toivon tarinoita Kaukasiasta -kesäillassa voi tavata lähetystyöntekijöitä ja kuulla, millaista lähetystyö Kaukasiassa käytännössä on sekä millä tavoin se vaikuttaa alueen ihmisiin.

Kaukasian vuoristoa.

Kiimingin seurakunta on kesän mittaan järjestänyt Lähetyksen kesäiltoja, joissa eri maista ja maanosista saapuneet lähetystyöntekijät ovat kertoneet kokemuksiaan lähetystyöstä.

Seuraavan kerran kertomuksia kuullaan torstaina 22.8. kello 18 Jäälin kappelissa, kun lähetysyhdistys Kylväjän nimikkolähetit saapuvat tuomaan terveisensä Kaukasiasta. Kaukasia on vuoristoinen alue Aasian ja Euroopan rajalla, Mustanmeren ja Kaspianmeren välillä.

Aiemmin kesällä toivon tarinoita on kerrottu Thaimaasta sekä Tansaniasta, ja Kiimingin seurakunnan lähetyssihteeri Katri Tuomiharjun mukaan kertomuksia onkin ollut kuulemassa mukavasti ihmisiä. Tuomiharju peräänkuuluttaa, että kesäiltojen tarkoituksena on myös innostaa ihmisiä mukaan lähetystyöhön.

– Illoissa on ollut mahdollisuus tavata nimikkolähettejä eri puolilta maailmaa ja kuulla tositarinoita lähetyskentiltä ihmisten arjesta ja elämästä. Ennen kaikkea illat ovat tarjonneet mahdollisuuden tutustua siihen, mitä lähetystyö on, miten sitä voi tukea ja miten toimintaan voisi mahdollisesti osallistua myös itse, Tuomiharju kertoo.

Tosielämän kertomusten kuulemisen lisäksi lähettejä voi siis jututtaa myös henkilökohtaisesti. Iltaan kuuluu lisäksi hartaus sekä kahvitarjoilu, jonka vapaaehtoisuuteen perustuva tuotto menee Kylväjän lähetystyön hyväksi.

Monipuolista palvelu- ja avustustyötä

Kylväjän lähetystyön painopiste on Aasiassa, ja työtä tehdään esimerkiksi Bangladeshissa, Japanissa ja Mongoliassa.  Lähetystyön kohdealueisiin kuuluu kuitenkin myös esimerkiksi Afrikan ja Venäjän alueita.

Kaukasiassa yhdistys aloitti toimintansa vuonna 2007. Tavoitteena on, että työnteko voisi jatkua ja alueelle saataisiin valtakielellä toimiva luterilainen seurakunta. Toimintaan kuuluu seurakuntaa perustavan työn lisäksi eri toimialojen palvelutyötä, kuten esimerkiksi koulutyötä, vammaisten lasten avustustyötä sekä paikallisten kristittyjen työllistymistä edistävää työtä.

Toivon tarinoita Kaukasiasta on viimeinen Lähetyksen kesäilta. Kesäiltojen jälkeen seurakuntalaiset voivat toki osallistua lähetys- ja avustustyöhön myös muilla tavoilla. Oulun seurakunnat järjestävät monipuolista lähetystyötä tukevaa toimintaa, kuten erilaisia käsityöpiirejä, lauluiltoja, kerhoja ja kahviloita, joihin kaikki ovat tervetulleita osallistumaan.

2019-08-15 09:44:00.0