Perinteisiä pihaleikkejä lapsille Oulun tuomiokirkon lähistöllä

Keskiviikkona 26.6. Oulun tuomiokirkon kirkkotarhassa ja sen lähistöllä sijaitsevan Vanhan pappilan pihalla on luvassa pihaleikkejä sekä alle kouluikäisille että kouluikäisille lapsille.
Oulun tuomiokirkko.

Kello 10–11 kirkkotarhan Pikku-Sofian kirkolla ja sen pihamaalla pääsee leikkimään kirkonrottien kanssa. Mukavat kirkonrotat leikkivät lasten kanssa erilaisia pihaleikkejä ja kertovat heille tarinoita. Leikkitapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tapahtuma kestää tunnin, ja se on suunnattu etupäässä alle kouluikäisille lapsille. Tämän vuoksi lasten täytyy tulla paikalle aikuisen huoltajan seurassa.

Samana päivänä myös kouluikäiset lapset voivat leikkiä perinteisiä pihaleikkejä kello 15–16 Vanhan pappilan pihalla (os. Asemakatu 6). Molemmissa tapahtumissa on janoisille tarjolla mehua, ja leikeissä ovat mukana myös Oulun tuomiokirkkoseurakunnan lastenohjaaja Tea Hieta sekä nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala.

Pikku-Sofian kirkon kirkonrottien kanssa voi toki leikkiä myös muulloin kesällä. Kirkko on avoinna 26.7. asti maanantaista torstaihin kello 10–19 ja perjantaisin kello 10–15, jolloin myös kirkonrotat ovat paikalla. Aukioloaikoina kirkonrotat touhuavat lasten kanssa kaikenlaista hauskaa, kuten leikkivät ja pelaavat pelejä sekä järjestävät lapsille myös tuomiokirkon kirkkokierroksia tiistaisin ja torstaisin kello 11.

2019-06-24 15:41:00.0