Yhdessäoloa, laulua ja nuotion loimua Oulun seurakuntien juhannustapahtumissa

Oulun seurakunnissa järjestetään juhannuksen aikaan monipuolista koko perheen ohjelmaa.
Päivänkakkara.

Juhannuksen vietto alkaa Oulujoen seurakunnan osalta keskiviikkona 19.6., jolloin Hintan seurakuntatalolla (Hintantie 89) vietetään perheiden juhannusjuhlaa kello 10–13. Ohjelmassa on mukavaa yhteistä tekemistä, ja tarjolla on myös pientä purtavaa, minkä lisäksi nuotiolle voi tuoda omaa grillattavaa. Piknikillä voi hiljentyä myös hartauteen. Juhannusjuhlaan on vapaa pääsy.

Palokan seurakuntakodilla (Parkettitie 3) järjestetään kesäinen grillijuhla samana päivänä eli 19.6. kello 17–19. Tarjolla on makkaraa ja salaatteja kahvin ja mehun kanssa sekä jälkiruokana pannukakkua. Grillijuhlassa lauletaan yhteislauluja kanttorin säestämänä, ja ilta päättyy yhteiseen hartauteen. Tapahtumaan on vapaaehtoinen kahden euron maksu diakoniatyön hyväksi.

Perjantaina 21.6. on vuorossa juhannusaaton perinteiset Koskelan Juhannusjuhlat. Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86) kello 18–20 vietettävien juhlien ohjelmaan kuuluu mm. yhteislaulua, makkaranpaistoa, hartaus sekä puuhaa lapsille. Kolmen euron tarjoilupaketti sisältää makkaran, salaatin, kahvin ja pullan, ja juhlasta saatu tuotto menee lähetystyölle. Varaa mukaan käteistä. Lisäksi Turkansaaren kirkossa pidetään perjantaina juhannusaaton hartaus kello 17.30.

Juhannuspäivänä eli lauantaina 22.6. järjestetään useita messuja. Kello 10 Oulun tuomiokirkossa pidetään sanajumalanpalvelus, ja samaan aikaan Tuiran kirkossa lauletaan hengellisiä lauluja kansanlaulusävelmin kansanlaulumessussa. Kello 10 toimitetaan myös Kastellin kirkossa juhannuspäivän messu sekä Kiimingin kirkossa perinnejumalanpalvelus. Oulunsalon kotiseutumuseolla puolestaan järjestetään kansanlaulukirkko kello 12. Myös Turkansaaren kirkossa toimitetaan messut sekä lauantaina että sunnuntaina kello 12.

2019-06-12 11:44:00.0