Yhteisvastuulle kerättiin Oulussa yli 64 000 euroa

Oulun evankelis-luterilaisissa seurakunnissa kerättiin Yhteisvastuukeräyksessä 64 307 euroa.
pelkkä-sydän_XL.png

Yhteisvastuukeräys kesti helmikuusta huhtikuun loppuun.

Tuottoisimmat keräysmenetelmät olivat perinteisen lipaskeräyksen lisäksi myyjäiset ja tapahtumat. Lipaskeräyksessä avustivat ahkerien vapaaehtoisten lisäksi opiskelijat OSAO:sta ja diakoniaopistosta.

Tänä vuonna Yhteisvastuukeräyksessä kerättiin varoja lasten ja nuorten koulutukseen Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Yhteisvastuukeräyksen paikallinen osuus kohdennetaan Oulussa suoraan apua tarvitseviin perheisiin Oulun seurakuntien diakoniatyön kautta.

Tänä vuonna oululaisilla yrityksillä ja yhteisöillä oli mahdollisuus haastaa toisiaan Koulu kaikille -haastekampanjan merkeissä. Uudenlainen kampanja sai mukaan kymmenkunta Oulun alueen yritystä ja yhteisöä ja se tuotti yhteensä 1 985 euroa.

Yhteisvastuukeräyksen valtakunnalliset sivut: www.yhteisvastuu.fi

Julkaistu 6.6.2019