Oulujoen kirkossa vietetään Bona Fide -messua 17.3.

Iisalmelainen Bona Fide –kuoro ja Oulujoen seurakunnan kappalainen Satu Kreivi-Palosaari ovat valmistelleet Oulujoen kirkkoon Bona Fide-messun.

Iisalmelainen Bona Fide –kuoro ja Oulujoen seurakunnan kappalainen Satu Kreivi-Palosaari ovat valmistelleet Oulujoen kirkkoon Bona Fide-messun sunnuntaille 17.3. kello 10. Messu on normaali ehtoollisjumalanpalvelus, jossa lauletaan uuden lisävihon virsiä, mutta synnintunnustus, saarna ja esirukous sekä muutamat muut messun laulut ovat kuoron omaa tuotantoa. Messuun on rakennettu myös toiminnallisuutta esimerkiksi synnintunnustukseen liittyen.  Tilaisuus välitetään suorana lähetyksenä Radio Dein Oulun taajuudella (106,9 MHz, kaapelissa 94,1 MHz).

Laulut on säveltänyt Kari Haikarainen ja sanoittanut Satu Kreivi-Palosaari.  Vanhimmat lauluista on tehty melkein parikymmentä vuotta sitten ja ne syntyivät, kun sanoittaja aloitteli tiiviimpää seurakuntaelämää vapaaehtoisena ja luottamushenkilönä. Musiikissa on paljon sanoitettua epävarmuutta ja riittämättömyyttä, mutta vastapainona sanoituksissa kuuluu myös vahva rohkaisun viesti.

Bona Fide – Hyvä mielen musiikkiryhmä – on kulkenut omia polkujaan jo toistakymmentä vuotta. Iisalmelainen kuoro laulaa nuorekasta Suomi-gospelia ja esiintyy seurakuntien tilaisuuksissa. Noin 10 soittajasta ja laulajasta koostuva ryhmä on toteuttanut kolme musiikkidraamaa ja julkaissut kaksi levyä. Oulun seudulla se on esiintynyt muun muassa Oulun kirkkopäivillä. Kuoroa on johtanut sen alusta saakka kanttori Kari Haikarainen.

Mon Mar 04 12:33:00 EET 2019