Saako luvan? -tapahtuma liikuttaa ja viihdyttää talvilomalaisia

Hiihtolomaviikon perjantaina 8.3. kauppakeskus Valkean Kesäkadulla on tarjolla viihdettä ja liikettä Saako luvan? -Yhteisvastuutapahtumassa
SaakoLuvan_XL.jpg

Tiedote 4.3.2019

Hiihtolomaviikon perjantaina 8.3. kauppakeskus Valkean Kesäkadulla on tarjolla viihdettä ja liikettä Saako luvan? –Yhteisvastuutapahtumassa, johon on vapaa pääsy. Tilaisuuksia on eri ikäryhmille: alakouluikäisille, nuorille ja aikuisille. Järjestelyistä vastaavat Oulun ev.-lut. seurakunnat ja Oulun kaupungin nuorisopalvelut.

Tapahtuma alkaa kello 15 kun Valkean Kesäkadulla pidetään DJ Mesen luotsaama kaksi tuntia kestävä disko alakoululaisille. Kello 18-20 kuullaan nuorille suunnattu oululaisen laulaja-lauluntekijä Eelis Saurion esiintyminen. Saurio on nuori oululainen trubaduuri, joka on jo vuosien ajan viihdyttänyt yleisöä lavakarismallaan yksin ja Rhyme-yhtyeen keulakuvana. Saurio tunnetaan myös televisiosta muun muassa Talent Suomi-ohjelmasta. Kello 21-23 oululainen tanssiyhtye Ässät tahdittaa tanssia aikuisemmalle väelle.

”Olemme usean vuoden ajan miettineet sopivaa paikkaa suosittujen yhteisvastuutanssien jatkamiseen, joita aikoinaan pidettiin Hietasaaren tanssilavalla. Samaan aikaan olemme kaupungin kollegojen kanssa pohtineet sitä, mitä mukavaa tekemistä voisimme tarjota talvilomalla Oulussa. Näiden tarpeiden pohjalta syntyi ajatus Saako luvan? –tapahtumasta” kertoo Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Mono Kuoppala.

Tapahtumassa voi osallistua maksulliseen lattiabingoon jonka tuotto ohjataan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Keräykseen voi osallistua myös lahjoittamalla rahaa paikalla oleviin keräyslippaisiin. Yhteisvastuukeräys on vuosittainen kirkon suurkeräys. Vuoden 2019 Yhteisvastuukeräyksen tuotolla tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten koulutusta kotimaassa ja maailman katastrofialueilla. Lisätietoa Yhteisvastuukeräyksestä löytyy osoitteesta www.yhteisvastuu.fi.

2019-03-04 12:27:00.0