Kauneimmat joululaulut vielä kerran

Joululaulujen ystävät pääsevät tunnelmoimaan vielä loppiaisena, kun Kauneimpia joululauluja lauletaan kello 15 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3A) sekä kello 16 ja 18 Koskelan seurakuntakodissa (Koskelantie 86). Lisäksi Tuiran kirkossa (Myllytie 5) pidetään Kauneimmat joululaulut –messu kello 10.
Kuvassa on tämän vuoden Kauneimmat joululaulut -logo.

Loppiaisena pääsee vielä laulamaan joululauluja kirkossa ja seurakuntakodissa.

Tuomiokirkossa joululauluja lauletaan teemoittain: jouluaattoon, jouluyöhön, jouluaamuun ja loppiaiseen liittyvät laulut seuraavat toisiaan. Ohjelmassa on myös joitakin virsiä. Tilaisuuden juontaa hiippakuntadekaani (emeritus), teologian tohtori Keijo Nissilä ja musiikista vastaa Oulun tuomiokirkon kanttori Lauri-Kalle Kallunki.

Koskelan seurakuntakodissa lauluja säestää Tuiran seurakunnan kanttori Heikki Jämsä ja tilaisuudet juontaa Tuiran seurakunnan lähetyssihteeri Tarja Oja-Viirret. Kaikissa Kauneimmat joululaulut –tapahtumissa kerätään kolehti, jonka tuotto menee tuttuun tapaan Suomen Lähetysseuralle.

Loppiaisena siirrytään joulunpyhistä arkeen. Juhlana loppiainen on joulua vanhempi, sillä alun perin se oli Jeesuksen syntymäjuhla. Siksi loppiaisesta on puhuttu myös ”vanhana jouluna”.
Evankelisluterilaisessa kirkossa muistetaan loppiaisena kolmea itämaan tietäjää, jotka tulivat kumartamaan Jeesus-lasta ja tuomaan tälle lahjoja.

Julkaistu 27.12.2018

2018-12-27 08:49:00.0