Oulun kirkoissa kävijöitä superviikonlopun aikana yli 13 000

Viime viikonloppuna oli tungosta kirkoissa, kun kolmannen  adventin tapahtumat keräsivät valtavan joukon oululaisia kirkkoihin ja seurakuntien tapahtumiin.

Kuva Karjasillan kirkon Kauneummista joululauluista vuodelta 2016.

Kolmas adventti on Oulussa ollut jo vuosien ajan kirkon superviikonloppu niin tapahtumien kuin kävijämäärien osalta. Sitä se oli myös tänä vuonna, kun yli 13000 ihmistä osallistui Oulun seurakuntien tilaisuuksiin, kuten Kauneimpiin joululauluihin, jumalanpalveluksiin ja erilaisiin joulutapahtumiin.

Kävijämäärät kasvoivat noin tuhannella kävijällä viime vuoteen verrattuna. Luvussa on otettu huomioon 14.–16.12.2018 järjestetyt Oulun seurakuntien tilaisuudet.

Yksi viikonlopun tunnelmallisista joulutilaisuuksista, jonka kävijämäärä kasvoi lähes parilla sadalla kävijällä, oli Oulunsalon joulupolku. Perjantaina 14.12. järjestettyyn Koko perheen joulupolkuun osallistui yli 500 oululaista.

”Olemme iloisia, että väki löysi Koko perheen joulupolun hyvin, vaikka paikka vaihtui Umpimähkästä kirkolle. Sijainti keskustassa teki varmasti monen osallistumisesta helpompaa. Myös yhteistyö museon kanssa oli toimivaa. Järjestämme ehdottomasti joulupolun uudestaan jälleen ensi vuonna”, kertoo Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra Petri Satomaa.

Myös joululaulut kuuluvat suomalaisten jouluun ja lauluja halutaan laulaa yhdessä. Tämä on huomattu myös Oulunsalossa, ja Satomaan mukaa tänä vuonna joululaulutapahtumien määrää on hieman lisätty aiemmasta.  Superviikonloppuna tuhannet oululaiset osallistuivat Kauneimmat Joululaulut –tilaisuuksiin, joita järjestettiin eri puolilla kaupunkia yhteensä 29.

Kaikki Oulun ev.lut. seurakuntien tulevat joulunajan tapahtumat löytyvät seurakuntien verkkosivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/joulu.

Julkaistu 17.12.2018

2018-12-17 16:41:00.0