Tallintuoksuinen kuvaelma vie joulun keskelle

Jo perinteeksi muodostunut Joulussa tuoksuu talli –kuvaelma esitetään lauantaina 15.12. Hietasaaren Ponipihalla (Vaaskiventie 12). Päivän aikana on kaksi esitystä, jotka käynnistyvät kello 15 ja 17.
Kuvassa on Mariaksi ja Joosefiksi pukeutuneet näyttelijät sekä aasi.

Joulussa tuoksuu talli -kuvaelma esitetään luonnon keskellä.

Oululaisen Terttu Aakon käsikirjoittamassa ja ohjaamassa kuvaelmassa joulun ajan tapahtumat tuodaan yleisön eteen elävällä tavalla. Esiintyjinä on Ponipihan väkeä sekä eläimiä, joista tänä vuonna mukana ovat lampaat, aasi, kaksi lapinlehmän vasikkaa ja poneja.

Joulukuvaelman musiikista vastaa Tuiran seurakunnan kanttori Katri Sippolan vetämä lauluryhmä. Kuvaelman jälkeen on mahdollista osallistua maksulliselle poniajelulle tai ostaa missionuorten myymää glögiä, pipareita tai makkaraa ponipihan kodassa paistettavaksi. Myynnissä on myös seurakunnan vapaaehtoistyöntekijöiden valmistamia käsitöitä.

Viidettä kertaa pidettävän tapahtuman järjestävät Tuiran seurakunta ja Hietasaaren Ponipihan ratsastuskoulu. Tuiran seurakunnan lapsityönohjaaja Kirsi Merenheimo-Mäenpää toteaa talliympäristön olevan erinomainen joulukuvaelman esittämiselle.

”Tämä on hyvä tapa tuoda esille joulun kristillinen näkökulma, tallihan oli näyttämö myös ensimmäisen joulun tapahtumille.”

Joulussa tuoksuu talli –kuvaelman näytöksissä kävi viime vuonna noin 550 katsojaa. Ponipihalla on tapahtuman aikana liikenteenohjaus. Yleisöä pyydetään varaamaan aikaa pysäköintiä varten.

kuva: Juha Räty/JR-Studio Oulu

Julkaistu 10.12.2018