Piispan adventtivastaanotto Vanhassa pappilassa 2.12.2018

Piispa Jukka Keskitalo saarnaa Oulun tuomiokirkossa ensimmäisenä adventtisunnuntaina 2.12.2018 klo 10 alkavassa messussa. Messun jälkeen järjestetään piispan adventtivastaanotto Vanhassa pappilassa noin klo 11.30–13.30.

Oulun hiippakunnan piispan 14. adventtivastaanotto järjestetään tänä vuonna aiemmista vuosista poiketen Van...

Tilaisuus on kaikille avoin. Oulun hiippakunnan piispan 14. adventtivastaanotto järjestetään tänä vuonna aiemmista vuosista poiketen Vanhassa pappilassa Piispantalon keskeneräisen remontin vuoksi.

Adventtivastaanotolla luovutetaan myös huomionosoituksia. Kirkkohallitus on myöntänyt 20.11.2018 Pro ecclesia -mitalin nro 59 rovaniemeläiselle herastuomari Raili Kerolalle. Mitali myönnetään kirkon työssä erityisen ansioituneelle henkilölle.  Kerola on hoitanut merkittäviä luottamustehtäviä Rovaniemen seurakunnassa sekä Oulun hiippakunnassa ja kirkon keskushallinnossa 35 vuoden ajan.  Tuomiokapituli on puolestaan antanut ansiokkaasta palveluksesta myönnettävän director musices -arvonimen Oulujoen seurakunnan kanttori Lauri Nurkkalalle.

Adventtivastaanoton musiikista vastaavat Gaudiate -kuoro Lauri Nurkkalan johdolla sekä kanttorit Lauri-Kalle Kallunki ja Henna-Mari Sivula.

(Oulun hiippakunnan tuomiokapitulin tiedote 21.11.2018, julkaistu verkossa 22.11.2018

2018-11-22 12:40:00.0