Sukupolvet kohtaavat isovanhempien ja lasten kirkkohetkissä

Isovanhempien päivää vietetään koko maassa lokakuun kolmantena lauantaina 20.10.2018. Oulussa isovanhemmuutta voi juhlia erityisesti isovanhemmille omistetuissa jumalanpalveluksissa Oulujoen ja Pyhän Andreaan kirkoissa.

Isovanhemmat ja pikkuväki kohtaavat kirkkohetkessä

Kuvaaja: Satu Kreivi-Palosaari

Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69) messu järjestetään sunnuntaina 14.10. kello 10 ja sen toimittaa pappa Ilkka Mäkinen. Häntä avustaa ämmi Satu Kreivi-Palosaari. Kanttorina toimii Sanna Leppäniemi.

Kaikille avoimeen jumalanpalvelukseen kutsutaan erityisesti pappoja, ukkeja, vaareja, isoisiä, äijiä sekä mummoja, mammoja, ämmejä ja isoäitejä.

Oulujoen kirkkoherra, pappa Ilkka Mäkinen toivottaa kaikki tervetulleiksi, yksin tai yhdessä:

”Tule mukaan oman lapsenlapsesi kanssa. Tai lapsenlapsi, ota kirkkoon mukaan mummo tai ukki. Voit myös tulla ihan itseksesi. Messussa on kaunista myös muistella omia isovanhempia”.

Isovanhempien messussa lauletaan niitä virsiä, joita on opittu isovanhemmilta tai joita nyt opetetaan lapsenlapsille. Laululistalla on myös uusi isovanhemmille omistettu virsi. Messun jälkeen on kahvitarjoilu, josta vastaavat Hintan Martat.

Pyhällä Andreaalla messun jälkeen pannarikestit

Kaakkurissa Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8) järjestetään sunnuntaina 21.10. kello 12 perhemessu, johon kutsutaan erityisesti isovanhempia ja lapsenlapsia. Messun toimittaa Olavi Mäkelä, ja häntä avustaa Juha Vähäkangas. Kanttorina on Riitta Piippo.

Messun toteutuksessa huomioidaan erityisesti perheen pikkuväki. Messun jälkeen luvassa on pannarikestit ja mukavaa yhteistä tekemistä.

Julkaistu 10.10.2018

Wed Oct 10 13:39:00 EEST 2018