Taustatarinaklubilla musiikkia ja syvällisiä keskusteluja tunnelmallisessa olohuonemiljöössä

Syksyn esiintyjinä Saaga Sees, Ruokangas Hako-Rita, Mirel Wagner ja Emma Salokoski & Jarmo Saari Duo.

Mirel Wagner

Mirel Wagner esiintyy Vanhassa pappilassa 4.11. Kuva: Aki Roukala

Oulun Vanhan pappilan Taustatarinaklubin neljännellä kaudella nähdään särmikäs ja korkeatasoinen artistikattaus paikallisia sekä kansainvälisesti noteerattuja artisteja.

Syksyn aikana Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6) kello 16.00-17.30 esiintyvät torniolaislähtöinen laulaja-lauluntekijä Saaga Sees (16.9.), oululainen avantgarde-kitaraduo Ruokangas Hako-Rita (7.10.), tummanpuhuvaa folkia soittava Mirel Wagner (4.11.) sekä pitkän uran Suomen musiikkikentällä tehnyt Emma Salokoski yhdessä kitaristi Jarmo Saaren kanssa (2.12.).

Taustatarinaklubi on Oulussa tammikuussa 2017 aloittanut lauluntekijäklubi, joka on sarja hienoja konsertteja, syviä keskusteluja ja olohuonetunnelmaa. Kerran kuussa Vanhassa pappilassa (Asemakatu 6) järjestettävällä klubilla päivän artistivieras esittää musiikkiaan ja kertoo tarinoita laulujensa takaa. Dialogia yleisön ja artistin välillä rakentaa klubin host laulaja-lauluntekijä Iina Palokangas. Taustatarinaklubi on osa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyön toimintaa, klubi-illat ovat ilmaisia ja ikärajattomia.

Syyskaudella 2018 Taustatarinaklubi tarjoaa myös historiansa ensimmäisen lauluntekemisen workshop-viikonlopun.  27.–28.10. opettajaksi saapuu helsinkiläinen luovan kirjoittamisen opettaja Maria Santavuori. Luova laululyriikka -kurssi on tarkoitettu genreen katsomatta kaiken tasoisille nuorille ja nuorille aikuisille laulunkirjoittajille, olivat biisit vielä pöytälaatikossa tai jo festarilavoilla.

Taustatarinaklubi somessa:
www.facebook.com/taustatarinaklubi