Elojuhlien teemana on rauha

Perinteikästä Oulujoen Elojuhlaa vietetään jälleen sunnuntaina 19.8. kello 10. Oulujoen kirkossa ja Oulujoen pappilan pihalla vietettävän juhlan teema on tänä vuonna Rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
Elojuhla_2018_M.png

Oulujoen kirkossa saarnaa UNESCO-professori ja teologian tohtori Arto Kallioniemi, joka on erikoistunut katsomuskasvatuksen, arvojen ja ihmisoikeuksien tutkimukseen. Hän on vastannut muun muassa kansainvälisistä opettajankoulutushankkeista Somaliassa ja Pakistanissa.

Elojuhlissa puheenvuoron pitää Oulun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Juha Hänninen, joka on koulutukseltaan sotilas ja teologi. Kongolainen Elvis Dubois tuo paikalle tervehdyksen Ugandasta, jossa hän toimii Rmamwanjan pakolaisleirillä muiden pakolaisten hyväksi. Hän on Oulussa Furaha-toivonkodin ja Oulun seurakuntien vieraana.

Perheen pienille suunnatusta ohjelmasta huolehtii taikuri Roope. Lapsenmielisille on rakennettu keppihevosrata ja juhlille voi tulla oman keppihevosen kanssa.

Oulujoen seurakunta palkitsee juhlassa seurakuntatyön ansiomerkeille pitkäaikaisia vastuunkantajia. Messun jälkeen on tarjolla munkkikahvit. Elojuhla on Oulujoen seurakunnan yhteinen kiitosjuhla ja syyskauden avaus. Sitä on vietetty vuodesta 1979 lähtien.

Kuva Oulun seurakunnat

Julkaistu 13.8.2018