Pienten koululaisten kesätoiminnassa on vielä vapaita paikkoja

Pienille koululaisille suunnatussa, Oulun seurakuntien järjestämässä kesätoiminnassa on vielä vapaita paikkoja. Oulun seurakunnat järjestää kesäkuussa toimintaa pienille koululaisille Lämsänjärven leirikeskuksessa, Koskelan seurakuntakodilla ja Oulunsalon Repussa. Kaikki kesätoiminta on osallistujille maksutonta.
Kuvassa on hymyilevä ja keinuva poika.

Lämsänjärven leirikeskuksen Lastenpäivät ja Koskelan seurakuntakodin Lomaparkki ovat suunnattu vuosina 2008–2011 syntyneille oululaislapsille. Lastenpäiviä vietetään Lämsänjärvellä 4.–29.6. arkipäivisin kello 10–15. Lastenpäivillä on mahdollisuus sekä ohjattuun toimintaan että vapaaseen leikkiin. Lapsille tarjotaan päivittäin lämmin ateria. Mukaan mahtuu 90 lasta.

Koululaisten Lomaparkkia pidetään maanantaista torstaihin 4.–7.6., 11.–14.6. ja 18.–21.6. kello 8–14. Lapset voivat tulla omaan tahtiin kello 9 mennessä. Aamupuuroa ja mehukeittoa on tarjolla kello 8.30 saakka. Käytössä on jääkaappi ja mikro, ja lapsilla tulisi olla mukana oma lounaseväs. Mukaan mahtuu 10 lasta.

Sekä Lastenpäiville että Lomaparkkiin ilmoittaudutaan jokaiselle viikolle erikseen edellisen viikon torstaihin mennessä Oulun seurakuntien nettisivuilla.

Oulunsalon Repussa järjestetään toimintapäiviä kesäkuun kahdella ensimmäisellä viikolla eli ma–pe 4.–8.6. ja 11.–15.6. kello 10–15. Repussa voi pelata, askarrella, leikkiä, syödä talon tarjoamaa välipalaa ja ulkoilla. Ohjaajina ovat nuorisotyöntekijät sekä isoset. Repun toimintapäivät on tarkoitettu alakouluikäisille lapsille eikä niihin tarvitse ilmoittautua erikseen.

Kuva Pixabay

Julkaistu 25.5.2018.