Ilmoittautuminen Lastenpäiville käynnistyy

Ilmoittautuminen Oulun seurakuntien järjestämille Lastenpäiville käynnistyy maanantaina 7. toukokuuta. Pienille koululaisille suunnatut Lastenpäivät pidetään 4.–29. kesäkuuta Lämsänjärven leirikeskuksessa (Hiihtomajantie 2).
Kuvassa on hymyilevä ja keinuva poika.

Lastenpäivät ovat päiväleirejä ja tarjoavat mahdollisuuden turvalliseen ajanviettoon arkipäivisin kello 10–15. Lastenpäivien tarkoituksena on tukea perheitä, joissa lapset voisivat muuten viettää päivät itsekseen vanhempien ollessa töissä, mutta mukaan ovat tervetulleita myös lapset, joiden vanhemmat ovat kotona.

Tänä vuonna toiminta on suunnattu vuosina 2008–2011 syntyneille oululaislapsille. Leireillä tarjotaan päivittäin lämmin ateria. Toimintaan osallistuminen on maksutonta, mutta päivien aikana järjestetään myös joitakin maksullisia retkiä.

Lastenpäivien ohjelmaan kuuluu vapaata leikkiä, mutta tarjolla on myös ohjattua tekemistä, kuten askartelua ja pelaamista. Jokaiseen päivään sisältyy lapsille sopiva, pieni hartaushetki. Leirikeskuksessa on aina paikalla useita ammattitaitoisia ohjaajia, joiden määrä riippuu osallistuvien lasten lukumäärästä.

Lastenpäiville ilmoittaudutaan osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/lastenpaivat. Jokaiselle viikolle ilmoittaudutaan edellisen viikon torstaihin mennessä.

Päiväleirien järjestelyistä vastaa Karjasillan seurakunta. Vuosikymmenien ajan järjestettyyn toimintaan on viime vuosina osallistunut päivittäin 30–80 lasta ajankohdasta riippuen.

Kuva: Pixabay

Julkaistu 3.5.2018.