Pääsiäisen sanoma välitetään myös radion, television ja verkon kautta

Hiljaisen viikon ja pääsiäisen jumalanpalveluksia välitetään Radio Pookin kautta:

Kiirastorstaina 29.3. kello 19 Raahen kirkosta
Pitkäperjantaina 30.3. kello 10 Oulun tuomiokirkosta
Hiljaisena lauantaina 31.3. kello 23 Raahen kirkosta.
Pääsiäispäivänä sunnuntaina 1.4. Kempeleen kirkosta

Lisäksi Radio Dei lähettää pääsiäispäivän messun Haukiputaan kirkosta su 1.4. klo 10.

Verkko-osoitteessa www.virtuaalikirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä on videolähetykset Oulun tuomiokirkosta
Kiirastorstaina 29.3. klo 19
Pitkäperjantaina 30.3. klo 10
Pääsiäisyönä la 31.3. klo 23
Pääsiäispäivänä su 1.4. klo 10.
Lisäksi pääsiäispäivänä su 1.4. klo 10 on Virtuaalikirkko-lähetys myös Oulunsalon kirkosta.

Osa lähetyksistä tallennetaan Virtuaalikirkon videoarkistoon. Sieltä löytyy muun muassa palmusunnuntaina Oulun tuomiokirkossa esitetty J.S. Bachin Matteus-passio.

Nettiradiolähetykset Oulun pääkirkoista ovat kuultavissa sunnuntaisin kello 10 osoitteessa: www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko

TV-jumalanpalvelukset (Yle TV1):

• pe 30.3. klo 10: Pitkäperjantain Nojatuolikirkossa keskustellaan Jumalan poissaolosta, pettymyksestä ja tappioon kätkeytyvästä toivosta. Keskustelemassa piispa Kaarlo Kalliala ja pastori Kimmo Saares. Muusikkovieras Jukka Leppilampi.
  • la 31.3. klo 23.55: Pääsiäisyön aamupalvelus ja liturgia Uspenskin katedraalissa Helsingissä. Palveluksen toimittaa arkkipiispa Leo yhdessä papiston ja kuoron kanssa.
  • su 1.4. klo 10: Lasten pääsiäinen Karvian kirkossa. Pääosissa Karvian ja Parkanon musisoivat lapset. Saarna Riina Nieminen, liturgi Seppo Myyryläinen, musiikista vastaavat Eleonora Printz, Tanja Haapala, Juhani ja Kaisla Yli-Antola.

Radiojumalanpalvelukset klo 10 (Yle Radio 1):

• pe 30.3. Jumalanpalvelus Salpausselän kirkosta Lahdesta.
  • su 1.4. Jumalanpalvelus Vaasan kirkosta.
  • ma 2.4. Jumalanpalvelus Kuokkalan kirkosta. Jyväskylän seurakunnan ja Kuokkalan yhtenäiskoulun alaluokkien pääsiäiskirkko.

Radiohartaudet (Yle Radio 1):

Aamuhartauden uusintalähetys siirtyy klo 7.15 (aikaisemmin 7.50).

• Hiljaisen viikon aamuhartauksissa puhuu uskontokasvatussihteeri Pekka Y. Hiltunen.
  • Pääsiäisviikon aamuhartauksissa puhuvat piispa Seppo Häkkinen (tiistaina 3.4.) ja kirjailija Anna-Mari Kaskinen (4.-6.4.).

Pisara-hartaudet
YLE TV1 lähettää Pisara-hartauden hiljaisella viikolla maanantaista perjantaihin 26.3.- 30.3. klo 14.55 ja lauantaina 31.3. klo 15.05. Pisarat voi katsoa myös jälkikäteen YLE Areenasta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon mediasäätiön tukemia ohjelmia:

-perjantaina 30.3. TV 1:ssä klo 11:05 Markku Lehmuskallion ja Anastasia Lapsuin dokumentti PYHÄ sekä klo 15:10 Liisa Hovinheimon dokumentti TIHVINÄN IHMEET

-sunnuntaina 1.4. TV 1:ssä klo 21:05 Aki Kaurismäen elokuva TOIVON TUOLLA PUOLEN

-maanantaina 2.4. TV 1:ssä klo 15:10 Niina Brandtin dokumentti autistisesta Lauri-pojasta SALAINEN METSÄNI sekä TV 2:ssa klo 15:40 Saara Cantellin lastenelokuva ONNELIN JA ANNELIN TALVI

Pääsiäisaiheinen Radiopyhäkoulu kuullaan pääsiäispäivänä su 1.4. Radio Pookissa kello 9.45 ja Radio Deissä samana päivänä kello 8.45 ja 11.30. Kertoja on Hanna Partanen ja äänimaisemasta vastaa Mari Liukkonen.

Voit kuunnella Radiopyhäkoulun tästä:

2018-03-29 11:18:00.0