Earth Hour on valomerkki ilmaston puolesta

Oulun seurakunnat osallistuu, osallistu sinäkin!

EH_Merkki_S.jpg

Oulun ev.-lut. seurakunnat osallistuvat jälleen Earth Hour -kampanjaan. Valot sammutetaan kiinteistöistä ensi lauantaina 24. 3. kello 20.30–21.30.  Myös hautausmaiden valot joko sammutetaan tai valon määrää vähennetään huomioiden turvallisuusnäkökohdat.

Valot jätetään palamaan kuitenkin niihin paikkoihin, missä se on turvallisuussyistä tarpeen. Yksi paikoista, jossa turvallisuussyistä tarvitaan valaistus, on Oulun tuomiokirkko, jossa harjoitellaan sunnuntaina 25.3. esitettävää suurteosta Matteuspassiota.

Huoli ilmastonmuutoksesta

Earth Hour on ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä maailman suurin ilmastotapahtuma, johon kaikki voivat osallistua 24.3. kello 20.30-21.30.

Tapahtuman aikana näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Tämän symbolisen eleen avulla jokainen voi ilmaista huolensa ympäristön tilasta ja ilmastokriisistä päättäjille.

Vuonna 2017 maailmanlaajuisessa tapahtumassa oli mukana yhteensä ennätykselliset 187 maata ja maantieteellistä aluetta sekä miljoonia yksityishenkilöitä, yhteisöjä ja yrityksiä.

Suomessa Earth Hour järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2009. Oulun ev.-lut. seurakunnat ovat olleet mukana tapahtumassa alusta saakka. Osallistumalla Earth Hour -kampanjaan myös Oulun seurakunnat haluavat viestittää huolensa ilmastonmuutoksesta.

Lisätietoa löytyy osoitteesta www.earthhour.fi

Julkaistu 19.3.2018