Seurakunnissa herkutellaan ja musisoidaan ystävänpäivänä

Oulun ev.lut. seurakunnat tarjoavat ystävänpäivänä mukavia kohtaamispaikkoja.

Pop up – kahviloita on avoinna kahdessa paikassa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.  Pyhän Luukkaan kappelin vohvelikahvilassa (Yliopistokatu 7) voi piipahtaa kello 13–15 ja Keskustan seurakuntatalon Tandem-kahvilassa (Isokatu 17) kello 9-14.

Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2) kokataan ja syödään yhdessä Sweet and Sour – tapahtumassa alkaen kello 16. Tapahtuma tarjoaa mahdollisuuden oppia tuntemaan eri kulttuureja yhteisen tekemisen kautta. Järjestelyistä vastaavat Oulujoen seurakunnan diakoniatyö ja Oulun vastaanottokeskusten tukiyhdistys.  Kevätkauden toinen Sweet and Sour järjestetään 21.3.

Musiikinystäviä hemmotellaan ystävänpäivän urkumaratonilla kello 19–21.30 Oulun tuomiokirkossa. Oulun tuomiokirkon pää- ja kuoriurut soivat reilun kahden tunnin ajan. Monipuolisesta urkumusiikkikattauksesta vastaavat Oulun ammattikorkeakoulun urkujensoitonopiskelijat ja opettajat sekä Oulun tuomiokirkkoseurakunnan muusikot. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Oulunsalon kirkossa voi viettää ystävänpäivän iltaa kello 19 alkavassa lied-konsertissa. Esiintyjinä ovat sopraano Henna-Mari Sivula ja Emilia Soranta, joka soittaa urkuja ja pianoa. Konserttiin on vapaa pääsy, halutessaan voi ostaa viiden euron hintaisen käsiohjelman Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Julkaistu: 9.2.2018

2018-02-09 12:57:01.0