Kirkkoherranvaalin ehdokkaat tentattavana vaalipaneelissa

Oulujoen seurakunnassa äänestetään kirkkoherrasta ensi viikolla
kuvat ehdokkaista

Oulujoen seurakunnan kirkkoherravaalin äänestys alkaa ensi viikolla. Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa maanantaista perjantaihin 30.10.–3.11. Ennakkoäänestyspaikkoja on lukuisia, luettelo löytyy vaalisivuiltammme.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vaalipäivänä äänestetään oman alueen kirkossa

Oulujoen kirkkoherranvaalin varsinainen vaalipäivä on ensi viikon sunnuntaina 5.11. kello 10 alkavan jumalanpalveluksen jälkeen. Äänestys alkaa noin kello 11 ja jatkuu kello 20 saakka.

Varsinaisena äänestyspäivänä äänestyspaikka määräytyy asuinpaikan mukaan: yli-iiläiset äänestävät Yli-iin kirkossa, ylikiiminkiläiset äänestävät Ylikiimingin kirkossa ja muut Oulujoen seurakunnan jäsenet Oulujoen kirkossa.

Vaalipaneeli sunnuntaina 29.10.

Vaalipaneeli, jossa tentattavana ovat kaikki kolme ehdokasta, järjestetään ensi sunnuntaina 29.10. kello 18 Myllyojan seurakuntatalolla, Koivumaantie 2. Vaalisivuillamme voi ehdottaa kysymyksiä vaalipaneeliin etukäteen.

Vaalipaneelia voi seurata suorana lähetyksenä osoitteessa www.youtube.com/myrskyfilmiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran

Oulun hiippakunnan tuomiokapituli on asettanut hakijoista ensimmäiselle vaalisijalle Oulujoen seurakunnan kappalaisen Ilkka Mäkisen. Toisella vaalisijalla on Taivalkosken seurakunnan kirkkoherra, Koillismaan rovastikunnan vt. lääninrovasti Tuomo Törmänen ja kolmannella vaalisijalla Vaalan seurakunnan kirkkoherra Vesa-Tapio Palokangas.

Seurakuntalaiset valitsevat kirkkoherran. Vaalissa saavat äänestää kaikki Oulujoen seurakunnan täysi-ikäiset jäsenet. Äänioikeutettuja on noin 16400. Tällä viikolla kaikki äänioikeutetut saavat postitse vaalikirjeen.

Kirkkoherra vaikuttaa monin tavoin seurakuntansa toimintaan. Hän johtaa seurakuntaa, vastaa sen toiminnasta ja toimii työntekijöiden esimiehenä. Oulun seurakuntayhtymään kuuluu seitsemän seurakuntaa. Oulun seurakuntien jäsenmäärä on noin 150000. Oulujoen seurakunta on yksi Oulun seitsemästä seurakunnasta. Oulujoen seurakunnassa on noin 23 500 jäsentä ja ikärakenne on suhteellisen nuori. Palveluksessa on yli 40 työntekijää. Seurakunnan alue on laaja, suurelta osin maaseutumainen.

Tiedote 24.10.2017

2017-10-24 09:23:01.0