Mennään bussilla kirkkoon!

MessuBussi kuljettaa jälleen Karjasillan kirkon lähialueen ihmisiä yhteiseen messuun. Kuljetukset alkavat Mikkelinpäivänä 1.10. ja jatkuvat aina vuoden loppuun. Yhteinen kirkkomatka tarjoaa yhteisöllisyyttä ja antaa tilaa vieraanvaraisuudelle.
MESSUBUSSI_PIENIKUVA_THUMB.jpg

MessuBussi toimii hyvänä yhteisöllisyyden välineenä. -Linja-autolla matka ratkeaa. Linja-autossa on myös tunnelmaa, lauletaan tutussa bussimainoksessa. - MessuBussin tavoitteena on helpottaa ihmisten osallistumista jumalanpalveluksiin ja samalla lähentää kirkkoa ja seurakuntalaisia toisiinsa. Matkan aikana tutustuu toivottavasti myös toisiin messukävijöihin ja ehtii vaihtaa kuulumisia, kappalainen Kimmo Kieksi kertoo.

Tänä syksynä MessuBussi kerää ihmisiä myös Caritas palvelukodilta. Pieni reittimuutos ei vaikuta mitenkään bussin vakiokäyttäjiin. MessuBussi starttaa tuttuun tapaan sunnuntaisin klo 9.20 Kaukovainion ostoskeskukselta ja kietää Hiirosen, Mäntylän ja Lintulan alueiden kautta Karjasillan kirkolle.

MessuBussin liikennöinnistä vastaa OTP Travels, joka toteuttaa korkeatasoista palveluliikennettä Oulussa ja Kempeleessä. MessuBussi on niin sanottu matalalattiabussi, joka helpottaa vanhusten, liikuntarajoitteisten ja lapsiperheiden siirtymistä bussiin.

MessuBussi on ilmainen ja tarkoitettu aivan kaikille nuorille, lapsiperheille, aikuisille ja senioreille. Pakkaskelit ja sateetkaan eivät ole enää este kirkkoon saapumiselle.

Paluumatka alkaa aina messun jälkeen klo 11.35. - Karjasillan kirkossa on useana sunnuntaina messun jälkeen kirkkokahvit ja joskus myös muuta ohjelmaa. Aikaa on varattu, jotta kyytiläiset ehtisivät nauttia rauhassa kirkkokahvit ennen paluumatkaa, sanoo Kieksi.

MessuBussin reitti ja aikataulut sekä mahdolliset muutokset löytyvät täältä.

2017-09-22 15:18:00.0