Taustatarinaklubi jatkuu folkin voimin

Suosittu Taustatarinaklubi jatkuu jälleen syyskuussa. Vanhassa Pappilassa pidettävä klubi jatkuu 10.9. tummanpuhuvaa luomufolkkia soittavan Viitasen Piian voimin.
Kuvassa Taustatarinaklubib logo

”On hienoa jatkaa klubia. Se sai ensimmäisellä kaudella todella hyvän vastaanoton, tällaiselle toiminnalle on selvästi kysyntää”, Taustarinaklubin vetäjä Iina Palokangas kertoo.

Taustatarinaklubin avaavan Viitasen Piian keulahahmo Piia Viitanen nähdään Oulussa ensimmäistä kertaa soolokeikalla. Hän nousee klubin lavalle yksin kitaran kanssa.
”Soolokeikat aiheuttavat erityisiä tunteita. Samaan aikaan ne voivat olla veret seisauttavan jännittäviä, mutta samalla ne ovat maagisia hetkiä. Sen paljaampana ei voi yleisön edessä olla. Pidän siitä, että ihmiset ovat lähellä, ja että voin esittää kappaleet kuten ne on alunperin kirjoitettu”, Viitanen kertoo.

Taustatarinaklubi tarjoaa uudella kaudellaan laajan musiikkivalikoiman. Syksyn aikana kuullaan folkin lisäksi muun muassa helmeilevää jazzia sekä soljuvaa soulia.
Syksyn aikana klubin lavalle nousevat Viitasen Piian lisäksi rumpali Okko Saastamoisen kollektiivi OK:KO, laulaja-lauluntekijä Mirkka ja Mute Contour –yhtyeen solisti ja säveltäjä Miko Kontturi.
”Nuorten lauluntekijöiden lisäksi tänä vuonna Taustatarinaklubilla kuullaan myös kokeneempia muusikoita. Edelleen menemme artisti edellä eli hän saa päättää mikä heitä puhuttaa eniten. Jazzyhtyeen kanssa voimme keskustella esimerkiksi säveltämisestä", Palokangas kertoo.
Klubin tärkein anti on artistien ja yleisön välinen dialogi.
”Parasta olisi, että kaikki kokisivat sen olevan yhteinen juttu. Yleisö voi ja saa osallistua keskusteluun.”

Taustatarinaklubi järjestetään Vanhassa Pappilassa (Asemakatu 6) klo 16. Klubilla esiintyy 10.9. Viitasen Piia, 8.10. OK:KO, lauantaina 4.11. Mirkka ja 3.12. Miko Kontturi. Lauantain 4.11. klubi pidetään poikkeuksellisesti Oulugospelin yhteydessä Pohjankartanossa (Suvantokatu 1) klo 16.
Taustatarinaklubin tuottaa Oulun tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyö. Keikat ovat kaikille avoimia ja ilmaisia

Julkaistu: 4.9.2017

2017-09-04 12:12:00.0