Musiikkiryhmästä saa yhteistä tekemistä lapselle ja vanhemmalle

Oulun seurakuntien suosittuihin varhaiskasvatuksen musiikkiryhmiin ilmoittautuminen on käynnissä.
Musiikkiryhmiä pidetään Karjasillan ja Tuiran seurakunnissa.
Piirroskuva laulavista lapsista

Karjasillan seurakunnan HelmiMuskareita pidetään Pyhän Andreaan ja Kastellin kirkossa kahdesti viikossa. Aamupäivästä pidetään ikäryhmiä, illalla perheryhmiä.
”Muskarissa lorutellaan, soitellaan ja leikitellään. Musiikkia koetaan monin eri aistein ja toiminnassa edetään lasten ehdoilla”, Karjasillan seurakunnan lapsi- ja perhetyön sihteeri Mari Jääskeläinen kertoo.
Toiminta alkaa viikolla 35 eli 28.8. Muskariin ilmoittautuminen on käynnissä 31.8. saakka.

Tuiran seurakunnan varhaiskasvatuksen musiikkiryhmät aloittavat viikolla 36 eli 4.9. ​Pehmotassut on suunnattu vauvaperheille eli alle 1-vuotiaille ja Rytmitassut alle kouluikäisille.
”Toiminta muotoutuu osallistujien iän mukaan. Lapsi pääsee kokeilemaan eri soittimia, ohjelmassa on lisäksi laululeikkejä ja liikkumista. Musiikkiryhmissä on paljon soittoa ja laulua”, Tuiran seurakunnan lapsi- ja perhetyönsihteeri Anu Hannula kertoo.
Ryhmät kokoontuvat joka toinen viikko. Ryhmät kokoontuvat Pyhän Luukkaan kappelilla, Palokan seurakuntakodilla, Tuiran kirkolla, Pyhän Tuomaan kirkolla ja Ritaharjun koululla. Ilmoittautuminen on käynnissä 20.8. saakka.

Karjasillan muskarimaksu on 50 euroa lukukaudelta, sisaralennus on -50 %. Tuiran musiikkiryhmät ovat maksuttomia.
Lapsi osallistuu musiikkiryhmään vanhemman tai muun aikuisen kanssa.

Musiikkiryhmiin voivat osallistua myös muiden Oulun seurakuntien jäsenet.
Mikäli nyt musiikkiryhmään osallistuminen ei ole ajankohtaista, vapaita paikkoja voi kysyä myös kesken kauden.

Piirros: Ella Huovinen.

Julkaistu: 10.8.2017