Seurakuntien kerhotoiminta starttaa jälleen

Oulun seurakunnat järjestävät monipuolista harrastustoimintaa lapsille ja nuorille. Kerhoissa muun muassa pelataan, kokkaillaan ja askarrellaan.
Kerhotoiminta alkaa useimmissa seurakunnissa viikolla 37.
Tytt_jen kokkikerho Kaakkuri 056_L.jpg

Moniin kerhoihin pääsee ilman ennakkoilmoittautumista, esimerkiksi Keskustan seurakuntatalolla järjestetään 15.8. alkaen Tupa, joka on suunnattu alakoululaisille.
Tuvassa on tarjolla yhdessä tekemistä ja pientä välipalaa lapsille. Tupa on tiistaisin ja torstaisin kello 12.30–16.

Kokkikerhoon tulee ilmoittautua ennakkoon

Kokkikerhoja järjestetään useammassa seurakunnassa. Esimerkiksi Oulunjoella kokkikerhot alkavat syksyllä.
”Kokkikerhot ovat todella suosittuja. Kerhossa on mahdollista yhdessä opetella ruoanlaittoa sekä leipomista”, Oulujoen seurakunnan nuorisotyönohjaaja Sanna Nissinen kertoo.

Seurakuntien kokkikerhoihin tulee ilmoittautua ennakkoon joko osoitteessa http://www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat tai suoraan seurakunnan nuorisotyönohjaajalle. Tarkemmat ohjeistukset löytyvät seurakuntakohtaisesti osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/tule-mukaan/lapsille-ja-lapsiperheille/koululaisten-kerhot.
Oulujoen seurakunnan kokkikerhoon ilmoittautuminen alkaa viikolla 36 eli 4.9.

Kitarakerhosta oppia soiton saloihin

Kaikki kerhot eivät aloita heti syyskuussa, vaan esimerkiksi Tuiran seurakunnassa järjestetään marraskuussa kitarakerho 7–14-vuotiaille.
Mukaan voi ottaa oman kitaransa, mutta seurakunnalta voi lainata aikuisten kokoa olevan kitaran.

Tunnit pidetään marraskuussa tiistaisin kello 16–17 Tuiran kirkon nuorisotilassa. Kerhon päätteeksi lapsilla on mahdollisuus pitää pieni konsertti vanhemmilleen.
Kerhossa opetellaan kitaransoiton alkeita ja mukaan mahtuu viisi lasta. Kerhoon ilmoittautuminen alkaa 14.8.

Oulun seurakuntien järjestämistä kerhoista lisätietoa löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/tule-mukaan/lapsille-ja-lapsiperheille/koululaisten-kerhot. ​

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 8.8.2017