Iltapäiväkerho tarjoaa turvallisen paikan pienelle koululaiselle

Oulun seurakunnissa järjestetään iltapäivätoimintaa 1.–2.-luokkalaisille.

Ryhmissä on mahdollista askarrella, leikkiä ja levätä. Välillä kerhossa myös hiljennytään pohtimaan lapselle tärkeitä kysymyksiä elämästä ja Jumalasta.
Iltapäivätoiminnan myötä lapsella on turvallinen paikka viettää iltapäivää koulun jälkeen.

Oulun seurakunnat pitävät kaupungin kanssa yhteistyössä iltapäivätoimintaa Heikkilänkankaan, Hintan, Hiukkavaaran sekä Talvikankaan kouluissa. Iltapäivätoimintaa on koulupäivinä kello 11–16.30.

Kouluissa pidettävään iltapäivätoimintaan on ollut haku jo alkuvuodesta, mutta vapaita paikkoja voi vielä kysellä lapsityönohjaajalta.

Reppukerhossa voi leikkiä ja tehdä läksyt

Myllyojan seurakuntatalossa järjestetään ensimmäistä kertaa reppukerho, joka kokoontuu maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 12–15.30.
”Kerhon tarkoitus on tarjota vaihtoehto yksin kotona olemiseen 1.–2.-luokkalaisille kahtena iltapäivänä viikossa. Kerhossa on mahdollisuus leikkiä, tehdä läksyjä, ulkoilla ja touhuilla kavereiden kanssa turvallisten aikuisten seurassa”, Oulujoen seurakunnan lapsityönohjaaja Maaret Sulkala kertoo.

Reppukerhoon ilmoittautuminen on käynnissä 13.8. saakka osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/tapahtumat. Kerhoon voi käydä tutustumassa kaksi kertaa maksutta.

Iltapäivätoimintaa ohjaavat seurakunnan lastenohjaajat. Kaupungin kanssa yhteistyössä järjestettävän iltapäivätoiminnan maksu on 100 euroa kuukaudessa.
Reppukerhon lukukausimaksu on 50 euroa, joka veloitetaan sekä syys- ja kevätlukukaudelta. Maksu sisältää välipalan.
Iltapäivätoiminta alkaa 10.8. ja reppukerho 14.8.

Julkaistu 7.8.2017

Mon Aug 07 15:09:01 EEST 2017