Oulujoen Elojuhlassa juhlistetaan elämää jokivarsilla

Oulujoen kirkossa (Oulujoentie 69) ja Oulujoen pappilan pihapiirissä (Oulujoentie 72) vietetään perinteistä Elojuhlaa sunnuntaina 13.8.

Juhla alkaa kello 10 kirkossa pidettävällä messulla ja jatkuu sen jälkeen pappilan pihalla.

Elojuhlaa, seurakunnan yhteistä kiitosjuhlaa ja syyskauden avausta, on juhlittu vuodesta 1979 lähtien erilaisilla kokoonpanoilla ja teemoilla. Tällä kertaa juhlan järjestelyvastuu on Yli-Iin seurakuntapiirillä.

Tämän vuoden teema on "Elämää jokivarsilla ja meren äärellä".
”Vesi on hyvin merkityksellinen elämän peruselementti”, Yli-Iin seurakuntapiirin aluekappalainen Matti Jurvelin summaa.

Juhla alkaa messulla, jossa saarnan pitää Lontoon merimieskirkon johtaja, pastori Marjaana Härkönen. Liturgina toimii vt. kirkkoherra Antti Leskelä
Messun musiikista vastaa Yli-Iin kirkkokuoro johtajanaan Anja Hyyryläinen.

Messun jälkeen pappilan pihamaan juhlassa kuullaan yli-iiläisen tietokirjailijan Jarmo Alasiuruan esitelmä Iijoesta sekä intendentti Patrik Franzenin esitelmä Oulujoesta ja Turkansaaresta.
Musiikkitarjonnasta vastaa Oulun seurakuntayhtymän puhallinkvintetti.

Julkaistu 7.8.2017

Mon Aug 07 15:02:22 EEST 2017