Varrella virren -lauluhetket jatkuvat elokuussa

Oulun seurakuntien järjestämät Varrella virren -yhteislauluillat jatkuvat elokuussa. Syksyn ensimmäinen lauluhetki järjestetään Turkansaaren tunnelmallisessa miljöössä 9.8.
2013_08 Turkansaari029_L.jpg

Turkansaaren idyllisessä saarikirkossa lauletaan vanhempia ja uudempia virsiä harmonin, viulun ja huilun säestyksellä.  Säestämässä ovat muusikot Taina Voutilainen, Anu Arvola ja Pauliina Sormunen.

”Halusimme lähestyä ja käsitellä virsiä eri tavoilla ja toteuttaa virsi-iltoja ei niin perinteisesti”, kertoo lauluiltojen ideoija, Oulun seurakuntien nuorisomuusikko Esa Rättyä. Laulutilaisuudet ovat osa reformaation merkkivuoden tapahtumia.

Lauluiltoihin toivotaan osallistuvan kaiken ikäisiä ihmisiä.  ”Virret voivat avautua kuulijalle aivan eri tavalla jumalanpalveluskehyksestä irrallaan. Toivon, että mahdollisimman moni rohkaistuisi tulemaan mukaan ja kokemaan virsiä uudella tavalla”, toteaa Rättyä.

Kaikki Oulun seitsemän seurakuntaa järjestävät vuorollaan virsi-illan omalla teemallaan. Osittain aiheet määrittyvät kirkkovuoden pyhien ja ajankohdan mukaan.

Varrella virren -yhteislaulutilaisuudet järjestetään vuoden 2017 aikana keskiviikkoisin kello 18.30. seuraavasti: 9.8. Turkansaari, 6.9. Kiiminki, 4.10. Haukipudas, 1.11. Karjasillan kirkko, 13.12. Oulujoki.

Kuva: Sanna Krook

Julkaistu 25.7.2017