Yhteislauluilloista ravintoa ruumiille ja sielulle

Oulun seurakunnissa vietetään heinäkuussa nuotioiltoja. Illoissa lauletaan, paistetaan makkaraa ja hiljennytään hartauteen.
Kuvassa makkaroita nuotiolla.

Haukiputaan seurakunta järjestää nuotioillan heinä–elokuussa joka toinen keskiviikko kello 18–20. Nuotioiltaa vietetään Onkamon uimarannalla (Onkamontie) 19.7. Kalimenkylällä (Yläkalimentie) nuotioiltaa vietetään 2.8. ja Ukkolanrannan laavulla (Luotsiasemantie) 16.8. Luvassa on yhteislaulua, hartaus, kahvitarjoilu ja makkaranpaistoa. Mukaan voi ottaa oman istuimen.

Koskelan seurakuntakodilla (Koskelantie 86) on nuotiolauluilta torstaina 10.8. kello 18. Illassa on mahdollisuus makkaranpaistoon. Sateen sattuessa lauletaan seurakuntasalissa. Laulattajana toimii kanttori Raakel Pöyhtäri.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 17.7.–23.7.2017

Kesäkahvila Krypta maanantaina 17.7. kello 10–19 Oulun tuomiokirkon kryptassa (Kirkkokatu 3a). Tunnelmallisessa kesäkahvilassa on tarjolla tuoreita leivonnaisia ja kauniita käsitöitä. Keskiviikkona on tarjolla ihanaa porkkanapiirakkaa ja perjantaina on pannukakku- ja vohvelipäivä. Kahvila avoinna maanantaista torstaihin kello 10–19 ja perjantaisin kello 10–15.

Kesäsarjan konsertti: Péter Kövári (Veszprém / Unkari) tiistaina 18.7. kello 20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Kesäkonserttisarjassa esiintyvät unkarilainen urkutaiteilija Péter Kövári ja Oulun Vaskikvartetti Owla, jonka johtajana toimii Juha Pisto. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma ovella maksaa 7 euroa.

Hanna Ekolan konsertti keskiviikkona 19.7. kello 19–20 Kiimingin seurakuntakeskuksessa (Kirkonniementie 6). Hanna Ekola laulaa hengellisiä lauluja, iltahartaus kappalainen Seija Helomaa.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 20.7. kello 20–21 Haukiputaan kirkossa (Kirkkotie 10). Vaskikvartetti Owla: Arja Ollila, trumpetti ja flyygelitorvi, Sauli Orbinski, käyrätorvi ja flyygelitorvi, Markus Lankinen, pasuuna ja Juha Pisto, tuuba. Iltahartauden pitää Saila Karppinen. Vapaa pääsy, ohjelma 5 euroa.

Kesäkahvit torstaina 20.7. kello 13–15 Pyhän Andreaan kirkossa (Sulkakuja 8). Kaikille avoin kahvihetki.

Tapulikahvila arkisin kello 10–18 Haukiputaan kirkolla (Kirkkotie 10). Haukiputaalaiset nuoret tarjoilevat pientä maksua vastaan kahvia, teetä ja erilaisia kahvileipiä kesäisessä kahvilassa tapulin edustalla. Tapulissa on myynnissä myös pieniä lahjatavaroita. Kesäkahvilan tuotot menevät lähetystyön hyväksi.

Kuva: Riitta Hirvonen

Julkaistu 12.7.2017