Menovinkit: Eino Leinon päivänä kuullaan runoja ja musiikkia

Runon ja suven päivänä Oulun seurakunnissa voi kuunnella runoja ja laulaa yhdessä kauneimpia kesälauluja.
Kuvassa Oulujoen kirkon vieressä oleva viljapelto.

Heinäkuisessa runoillassa nautimme Eino Leinon lyriikasta sanoin ja sävelin. Runon ja suven päivän runoilta ”Mä metsän polkua kuljen” torstaina 6.7. kello 18–19.30 Kastellin kirkossa (Töllintie 38). Eino Leinon runoja esittävät Arja Alakontiola, Hilja Alasuvanto, Eeva Holma, Pirjo Kauppinen, Juho Sarkamo ja Juha Vähäkangas. Kanttorina toimii Heidi Heikkala.

Myös Oulunsalon kirkossa on runon ja suven päivänä torstaina 6.7. Kauneimmat kesälaulut -yhteislaulutilaisuus kello 19. Yhteislaulujen välissä kuullaan yksinlaulua ja runoja.

Tapahtumiin on vapaa pääsy.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 3.7.–9.7.2017

Perhekahvila erityisille perheille maanantaina 3.7. kello 10–12 Heinätorin seurakuntatalolla (Aleksanterinkatu 73). Perhekahvila on tarkoitettu perheille, joilla on erityislapsi.

Opastettu kirkkokierros maanantaina 3.7. kello 18–19 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a).  Opastetulla kirkkokierroksella kesäopas perehdyttää Oulun tuomiokirkon taiteeseen, historiaan, vertauskuviin ja vastaa kysymyksiin kirkosta.

Tuomiokirkon kesäkonserttisarjan ensimmäinen konsertti tiistaina 4.7. kello 20 Oulun tuomiokirkossa (Kirkkokatu 3a). Péter Marosvári, Oulun tuomiokirkon urkuri, soittaa unkarilaisen romanttisen säveltäjän ja pianovirtuoosin Ferenc Lisztin suurimpia urkuteoksia. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelma ovella maksaa 7 euroa.

Nuotioilta keskiviikkona 5.7. kello 18–20 Haukiputaan Rivinnokalla (Rivinnokantie). Luvassa on yhteislaulua, hartaus, kahvitarjoilu ja makkaranpaistoa. Säänmukainen vaatetus. Oman istuimen voi ottaa mukaan.

Kesäillan sävelhartaus torstaina 6.7. kello 20–21 Haukiputaan seurakuntakeskuksessa (Kirkkotie 10). Arttu Nevala, piano, ja Liisa Smolander, piano. Iltahartauden pitää Pekka Mustakallio. Vapaa pääsy, ohjelma 5 euroa.

Karjasillan avoimet kesäkahvit torstaina 6.7. kello 13–15 Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39). Piipahda kahville ja vaihtamaan kesäkuulumisia.

2017-06-28 10:00:00.0