Alkukesän menovinkit

Ave Maria -konsertti tarjoaa elämyksiä kaikille aisteille
Kuvassa Heikki Rainio, Perkkiön maalaus ja Kalevi Kiviniemi

Perjantaina 9.6. on Karjasillan kirkossa (Nokelantie 39) Ave Maria -konsertti, jossa esiintyvät tenori Heikki Rainio sekä urkuri Kalevi Kiviniemi. Kello 19 alkavan konsertin yhteydessä on myös Kirsi-Maria Perkkiön taidemyyntinäyttely.

Heikki Rainio tunnetaan paitsi hengellisen musiikin ja liedin tulkkina, myös Turun tuomiokirkon poikakuoron CCI:n taiteellisena johtajana. Urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi on konsertoinut Euroopan lisäksi muun muassa USA:ssa, Kanadassa, Japanissa, Australiassa ja Venäjällä ja julkaissut yli 160 levyä.

Karjasillan konsertissa kuullaan muun muassa tunnetut Bach-Gounod'n ja Caccinin  Ave Mariat sekä Bachin ja Franckin teoksia. Kalevi Kiviniemi soittaa myös urkusooloja. Konsertti on osa taiteilijakolmikon kiertuetta, jonka muut konsertit ovat Limingan, Puolangan ja Pyhäjoen kirkoissa.

Kalevi Kiviniemi on tehnyt yhteistyötä muutaman vuoden ajan kuvataiteilija Kirsi-Maria Perkkiön kanssa pitämällä yhteisiä konsertti–taidenäyttelyitä. Lisäksi Perkkiön taiteella on kuvitettu Kiviniemen videoituja urkusooloja. Perkkiön maalaukset ovat uniikkeja öljyväritöitä, ja häntä on innoittanut taiteessaan muun muassa J.S. Bachin musiikki sekä Rooman Pietarinkirkon rikas kivien ja marmorien värimaailma.

Ohjelman hinta on 15 €, ja konsertin yhteydessä on myytävänä taiteilijoiden levyjä. Vapaa pääsy.

Oulun ev.-lut. seurakuntien menovinkit 5.6.–11.6.2017

Kesärytmitassut maanantaina 5.6. kello 10–10.30 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Kesärytmitassut on alle kouluikäisille lapsiperheille suunnattu pienimuotoinen lauluhetki. Tervetuloa mukaan laulamaan!

Kyläkamarin ja seurakuntakerhon kevätkauden päättäjäiset maanantaina 5.6. kello 11 Oulunsalon seurakunnan Toimitalossa (Vattukuja 2). Tervetuloa seurakuntakerhon ja Kyläkamarin kevätkauden päättäjäisiin! Seurakuntakerho jatkaa toimintaansa syksyllä 1.9.2017.

Perheiden nuotioilta maanantaina 5.6. kello 18–20 Hietasaaren leirikeskuksessa (Hietasaarentie 19). Mukavaa yhdessäoloa kesäisessä Hietasaaressa: Nuotiolla voi paistaa omia makkaroita. Seurakunta tarjoaa mehut ja pientä naposteltavaa. Saunat ovat lämpimänä (omat saunomisvarusteet mukaan). Mahdollisuus uida Mustasalmessa ja pelata pihapelejä.

Perhepäivähoitajien ja lasten kesäinen puuha-aamupäivä tiistaina 6.6. kello 9–11 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Ohjelmassa on yhdessäoloa, yhdessä kokkaamista ja kädentöitä eri työmenetelmin ja materiaalein vuoroviikoin.

Kesäperhe- ja parkkikerho tiistaina 6.6. kello 9.30–11.30 Oulunsalon seurakunnan Toimitalossa (Vattukuja 2). Kesäistä oleilua ja puuhastelua perheen kanssa pihalla ja sisällä. Perhe- ja parkkikerhoon voi kesälläkin osallistua kaikenikäiset. Tarjolla aamukahvit ja mehua.

Nallen iloinen kesäkirkko keskiviikkona 7.6. kello 10–10.30 Pyhän Luukkaan kappelissa (Yliopistokatu 7). Lasten omaan kirkkoon kutsutaan kaikkia lapsia. Mukaan voi ottaa oman nallen. Kirkon jälkeen mahdollisuus siirtyä kesäperhekahvilaan seurakuntasaliin. Kirkossa mukana Jonna-pappi, Anu-kanttori ja Tiina ja Anu varhaiskasvatuksesta.

Raamattu–taidepyhis alakouluikäisille keskiviikkona 7.6. kello 14.30–16 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Pyhäkoulu on tarkoitettu alakouluikäisten lasten perheille. Luemme Raamatun kertomuksen ja kuvitamme kertomuksen eri työmenetelmin.

Miesten juttutupa keskiviikkona 7.6. kello 16–17.30 Palokan seurakuntakodissa (Parkettitie 3). Miesten juttutupa on tarkoitettu vain miehille, ikään katsomatta. Juttutupaan voi tulla mukaan uusia jäseniä milloin vain. Juttutuvassa miesten keskusteluja ohjaavat Tuiran seurakunnan vapaaehtoiset Pertti Taimisto ja Kalevi Huovinen.

Nuotioilta keskiviikkona 7.6. kello 18–20.00 Haukiputaan kirkkorannassa (Kirkkotie 10).Tapahtumassa on yhteislaulua, hartaus, kahvitarjoilu ja makkaranpaistoa. Oman istuimen voi ottaa mukaan.

Suvenjuhla torstaina 8.6. kello 17–19.30 Myllyojan asukastuvalla (Jokivarrenpolku 5). Ohjelmassa on yhdessäoloa, puheita, runo-ja musiikkiesityksiä ja yhteislauluja. Paikalla on myös kahvitarjoilu, arpoja ja tarjouslippuja Yrjänäisen puutarhalle. Kello 17.30 on mahdollisuus tutustua Yrjänäisen pihapiirissä opastetusti Suomen kenttätykistön ensimmäisten laukausten muistomerkkiin ja asekätkennän purkautumisen alkupisteeseen. Suosi mahdollisuuksien mukaan pyöräilyä tai kävelyä, koska parkkipaikkoja on rajoitetusti. Tapahtuman järjestävät Myllyojan suuralueen yhteistyöryhmä, Yrjänäisen puutarha, Hintan Martat, Tuvan seniorisoittajat ja Oulujoen seurakunta.

2017-05-31 10:42:16.0